Google ví všechno

Když jsem byla malá (rozumějte když mi bylo zhruba 14 let), koupili moji rodiče čtyřdílnou všeobcenou encyklopedii. Ty čtyři obrovské a těžké bichle mi pak až do maturity prokazovaly obrovskou službu, neboť jsem právě byla ve věku, kdy jsem pravidelně vyhledávala informace o všem možném. V téhle encyklopedii bylo všechno: údaje z historie, chemie i biologie, biografie malířů, zpěváků i herců, informace o všech zemích světa včetně map atd.

Dnes mi vyhledávání informací zabere mnohem méně času. Možná proto, že jich vyhledávám méně. Možná jsem prostě méně zvědavá. A možná jich vyhledávám stejně, nebo dokonce více než dřív, ale díky moderním technologiím se k výsledku dostanu rychleji. Těžko říct.

Každopádně na ty čtyři obrovské bichle, na které se už jen práší v knihovně mých rodičů, vzpomínám s nostalgií. Vybavuji si vůni křídového papíru a ten báječný pocit, když se mi podařilo encyklopedii otevřít přesně na tom písmenu abecedy, které jsem potřebovala.

Encyklopedii v mém každodením životě nahradil vyhledávač Google. Google ví všechno. Stačí naťukat to správné slovní spojení, párkrát kliknout a vím, co jsem potřebovala. Žádné vzrušení způsobené abecedním řazením hesel už dnes nezažívám.

Na druhou stranu mi občas zůstává rozum stát nad tím, co všechno se na Googlu dá najít. Tak třeba dneska se mi z ničeho nic vypnul iPhone a nešel zapnout. Nereagoval ani na krátké a opakované stisknutí spouštěcího tlačítka, ani na jeho dlouhé zoufalé tisknutí. „Ježišmarjá, rozbila jsem FIREMNÍ telefon! Co budu dělat?“ zvolala jsem histericky a začala jsem si promítat, jak hned v pondělí ráno budu muset naklusat do našeho IT oddělení, škemrat o pomoc a snažit se vysvětlit, že ten iPhone vážně umřel sám od sebe.

Najednou mi ale hlavou probleskla spásná myšlenka. Naťukala jsem do Googlu ve francouzštině „problém iPhone nejde zapnout“ a hned v prvním nalezeném odkazu jsem se dozvěděla, že se to stává a že stačí po 10 sekund držet zároveň to spouštěcí tlačítko společně s tím kulatým dolem, pak pustit to kulaté a držet to spouštěcí dalších 10 sekund. A ono to vážně pomohlo. Takovou životně důležitou informaci bych v obyčejné encyklopedii určitě nenašla.

One thought on “Google ví všechno

Zanechat Odpověď

