Život zasvěcený věčnému kalendáři

V pondělí se u nás doma konal výjimečný večírek. A zdůrazňuju, že se u nás „konal“. To znamená, že jsme ho tak úplně nepořádali.

Motýl si před několika měsíci udělal radost a koupil si opravdu prvotřídní hodinky značky IWC. Nevím, kolik ho stály, a ani to vědět nechci. Vím, jak umí vyjednávat a smlouvat, a to mi stačí. Děti spolu nemáme, své hodinky považuje za investici, jsou to jeho peníze… a hlavním argumentem je radost, jakou mu jeho hodinky každodenně způsobují. Ostatně suma, kterou jsem za posledních deset let utratila za oblečení, boty a kosmetiku by určitě taky na nějaký luxusní šperk stačila.

Firma IWC se rozhodla Motýlovi za jeho nákup poděkovat tím, že u nás uspořádala večírek pro naše hosty. Když jsem v pondělí večer přišla domů, někteří z nich už byli přítomní, daleko víc mě ale zarazil počet osob, které jsem neznala. Jednalo se o personál. Kuchař navařil (langusta jako předkrm, telecí na víně jako hlavní chod a dezert najdete v rubrice Luxusní život obrazem), servírka obsluhovala, vysoký elegantní Holanďan nám dělal moderátora, hosteska ukazovala nám na zápěstí upevňovala hodinky a pan Kurt Klaus, zhruba 70letý hodinář, nám vyprávěl svůj životní příběh.

Jeho životním úspěchem byl vynález, který značku IWC proslavil: věčný kalendář. Nikdy dřív jsem se nezamyslela nad tím, jak je možné, že hodinky, které fungují bez baterky i bez natahování (dobíjejí se pohybem, který jim jejich majitel dopřává), pořád ukazují přesný čas a přesné datum. Počítač se dá naprogramovat, ale mechanické hodinky se musí při výrobě naplánovat a všechna ta miniaturní kolečka přesně propočítat a vybrousit tak, aby vzaly v potaz přestupné roky, přelom století, případně i tisíciletí.

Když jsem pana Klause poslouchala, moc jsem obdivovala jeho zapálení pro věc. Zatímco já si každý den opakuju, že se nad svou práci musím povznést a nebrat ji příliš vážně, on měl to štěstí, že ve své práci našel smysl a že ji mohl brát jako svoje poslání. A nemění na tom nic ani skutečnost, že drtivé většina světové populace o jeho vynálezu nic netuší a nijak zvlášť ho nepostrádá.

7 thoughts on “Život zasvěcený věčnému kalendáři

  1. misunka 27.10.2011 / 10:15

    to musela byt akce!!

    • Vanilka 27.10.2011 / 11:31

      To byla. V takovém lehce pompézním stylu. Náš moderátor si pro nás na závěr od našich hostů vyžádal dokonce i potlesk.

  2. cernamoora 27.10.2011 / 18:28

    mňam, to muselo být výborné

    a pán je opravdu obdivuhodný, tuhle značku jsem vůbec neznala, ale zní to opravdu vymakaně 🙂

  3. Witch 28.10.2011 / 08:47

    To je zajímavé, že jsou schopni takhle něco udělat u Vás- je to, samozřejmě, o mnoho stupňů výš, než když začínal Zepter a dělaly se první „párty“. Ale má to svou logiku, je to geniální obchodní praktika.
    K tomu zápalu v práci: většinou ho poničí nějací lidé, neb blbců okolo je vždycky ke srážce optimální množství. Jde o tu práci samotnou, pokud možno tvůrčí. Ani debil Vám nevezme, co vybudujete. Pokud ano (ukradne nápad a pod.), tak čas stejně postupoje proti němu.
    Všichni mne považují za nezměrného optimistu a nevěří, že bych mohla mít potíže. Platím to zdravím, ale i když jde o mezilidské vztahy především, ohlížím se za sebe a vidím, že se něco změnilo. I když moje práce prošla i sabotováním. Čekám audit a jak procházím-srovnávám vytvořené a fungující, jsem skoro ohromená. Kéž se tak vydaří i Vám.

    • Vanilka 28.10.2011 / 22:48

      To je hezké, vidět konkrétní výsledky svojí práce. Audit je pro většinu lidí noční můra, ale vy jste důkazem, že může být i k něčemu dobrý.

      • Witch 29.10.2011 / 14:07

        Já se Vám ozvu, teď jsem spíš na pomezí usínající noční můry, protože přece jen… Hrdost na dílo, ctižádost, zvědavost, snaha nezpackat svůj (doufejme) slušný dojem maličkostí… Znáte to sama 😉

Zanechat Odpověď

