Jsem já zrychlená nebo jsou ostatní zpomalení?

V poslední době často myslím na hlášku, kterou jsme s oblibou používali se spolužáky na základní škole: „Všichni jsou normální, jenom já jsem letadlo.“
Od té doby, co mám novou práci, se opět nacházím pod permanentním časovým tlakem. Schválně říkám „opět“, protože když jsem pracovala v novinách, byla jsem na tom úplně stejně. Připouštím tedy variantu, že si ten tlak vytvářím sama. Že bych měla zapracovat na svém „time managamentu“, o kterém se s oblibou zmiňuje můj nový šéf (který nemilosrdně vyžaduje mou účast na všech možných poradách a schůzích, čímž mi značně komplikuje mou produktivitu – ale o tom zas někdy jindy).
V mé nové práci ale musím čelit zcela novému fenoménu: mám pocit, že jsou moji spolupracovníci jaksi zpomalení, především co se týče sdělování různých informací. Je na každodenním pořádku, že se jdu někoho zeptat na nějakou banalitu, a zatímco očekávám jednoduchou odpověď typu „ano – ne“, dostane se mi čtvrthodinové přednášky, v jejímž závěru se – s trochou štěstí – dopracuju ke stručnému shrnutí situace pár slovy. V té chvíli se na mě dotyčný obvykle zádumčivě zadívá a mé zjednodušené shrnutí potvrdí.
Mě tyhle situace velice stresují, protože pod návalem neodškrtnutých bodů na mých „to do lists“ se snažím postupovat metodicky a rychle. Když poslouchám monology svých kolegů, které pak lze shrnout jednou větou, jako bych ve své hlavě slyšela výhružné tikání. Jedná se o utíkající drahocené minuty nebo o časovanou bombu?

8 thoughts on “Jsem já zrychlená nebo jsou ostatní zpomalení?

  1. misunka 20.10.2011 / 12:44

    ježiš to by mě zabilo….

  2. eveli17 20.10.2011 / 12:54

    Chce to písať menej vecí na „to do list“, inak sa z toho zbláznite. 🙂 Alebo delegovať, ak máte podriadených. (Podľa onoho „rozdeľuj a panuj“)

  3. Markéta 20.10.2011 / 20:06

    S tím se setkávám také často a nejen v práci. Naposledy jsem přítelovi při jedné příležitosti řekla, že je moc pomalý. On se na mě zadíval a podotkl, že ON je normální, já jsem prý zrychlená…. Asi to bude krajem, ze kterého pocházíme:-)

  4. veve 30.10.2011 / 17:08

    Se mnou se tato hláška nesla až na konec gymplu… mám jí ve všech sešitkách na známky a poznámky, ale podle mně je to „Všichni jou blázni, jenom já jsem letadlo“…
    Každopádně mám stejné pocity ze zpomalených lidí… jsem pokaždé strašně nervózní, když očekávám rychlou odpověď, které se mi nedostává 🙂

    • Vanilka 30.10.2011 / 19:37

      Ahoj Verunko, tak koukám, že jsem tu hlášku ve vší své uspěchanosti popletla. Samozřejmě to mělo být „Všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo“. A ano, myslím, že autorkou jsi byla ty. A jaképak hlášky studenti gymnázia používají dnes?

      • veve 31.10.2011 / 19:41

        Dnes je nejpoužívanějším výrazem veškeré mládeže slovo „mrtě“….
        Zejména se používá ve spojeních mrtě moc, mrtě dobrý, bylo to mrtě apod…. Vstávají mi z toho vlasy hrůzou a tak se snažím šířit na gymplu osvětu o skutečném významu tohoto slova
        Z praslovanského merti („mřít“)
        1. (lesnictví) odumřelé tlející jehličí a listí, lesní humus, lesní stelivo
        2. (zemědělství) neurodná vrstva půdy pod ornicí
        3. (přeneseně) velmi malé množství, kousek
        V tomto domě mu nepatří ani mrť….

        Tedy aby to aspo\ń používali správně…..

        Nedaří se mi to…..

  5. Witch 30.10.2011 / 20:18

    Já jsem unešená z toho, když něco řeknu a okolí nechápe. Přesněji řečeno nestíhá chápat, neb je zvyklé na přežvykování stylu bachor, čepec, kniha a tak podobně. Zkrátka že je nutno mluvit deset minut v kuse při nejméně trojím opakování toho, co jsem chtěla sdělit. Nutno podotknout, že ženské, co mají chlapa, tím netrpí v takové míře. Hm, poslední dobou se mi stává, že se už při tom žvanivém opakování přistihuju nejen pracovně 😉 😦

Zanechat Odpověď

