Proč je lepší probémy řešit hned

Od té doby, co jsme se nastěhovali do našeho pronajatého domku a zavedli tam internet (tedy dva a půl roku) mi na čele vyrašilo hned několik vrásek kvůli našemu wifi připojení.

Od samého začátku jsem ho považovala za naprosto nespolehlivé. A zvlášť během období, kdy jsem se snažila živit psaním pro svůj web, jsem se pořádně navztekala. Občas mi to zabralo celé hodiny, než se mi podařilo uvést internet do provozu. Zas a znovu jsem restartovala modem, pak (ne)trpělivě čekala, jestli správně naskočí,mezitím jsem zas a znovu restartovala počítač… a běsnila u toho.

Když jsem od Ježíška loni na Vánoce dostala MacBook, několik týdnů jsem si myslela, že problém byl v mém služebním notebooku. MacBook se k internetu u nás připojoval přece jen o něco snadněji a rychleji. Nicméně časem se situace vrátila do starých kolejí.

Nadávat na počítač tedy nemělo smysl (obzvlášť když se nezvládal připojit ani iPhone), a tak jsem nadávala Orange, našeho mobilního a internetového operátora. Celé dlouhé měsíce jsem vyhrožovala, že smlouvu u Orange zruším, protože jejich služba, kterou každý měsíc platíme, prostě nefunguje. Hodlala jsem přejít ke konkurenci. Potíž byla v tom, že smlouvu s Orange uzavřel Motýl, takže ji mohl zrušit jedině on. A on ji někam zabordelil.

Teprve před pár týdny se Motýl pod tlakem mého běsnění rozjel do Orange Shopu, aby celou záležitost jednou provždy vyřídil. Vrátil se, odpojil modem a zase odjel. Když se vrátil podruhé, nesl v náručí krabici s novým modemem. Prodavač v shopu prý pochyboval, že chyba bude právě v modemu, ale přál si, abychom vyzkoušeli jeho novou verzi. Od té doby internet nevypadnul ani jednou.

Kdybychom se místo dlouhých měsíců vztekání odhodlali k činům dřív, kolik nervů (a vrásek) bychom si ušetřili?

Reklamy

One thought on “Proč je lepší probémy řešit hned

  1. MartinaR 17.10.2011 / 23:05

    Mila Marti,
    vidim, ze belgicti operatori jsou na tom podobne. Vzhledem k tomu, ze internet, funkcni, samozrejme, potrebuju ted ke svemu fungovani opravdu nutne a kazdodenne, minulou sobotu me neuveritelne vykolejilo, ze wi-fi nefungovalo. Pouzila jsem vsechny osvedcene postupy, x-krat restartovala modem, x-krat restartovala pocitac (jiste na to existuje nejaky matematicky vzorec), donutila FXe mi zavolat z mobilu a vyzadovala po nem funkcni reseni. Neni ITik, takze mi reseni na dalku neposkytl (na jeho restartovaci rady jsem vztekle reagovala, ze takhle chytra jsem taky), pohadala se s nim (jako duvod pouzila opravdu nesmyslnou vec), a po 45 minutach viseni na telefonu, cekajice na spojeni s opratorem Mobistar a do omrzeni poslouchajice stupidni melodii pravidelne prerusovanou monotonni vetou „nezavesujte prosim, jste v poradi“ vztekle telefon zavesila a jela si koupit ethernetovy kabel a flasku vina. Kabel jsem doma pripojila (internet okamzite bezvadne fungoval), flasku vyprazdnila (sama, ale ani jsem se nestydela, omlouvajice to nervovym vycerpanim) a okolo pulnoci sla do postele. Pouceni, ktere jsem z toho vyvodila bylo, ze kdybych misto ztraty celeho odpoledne jela koupit kabel hned, udelala bych spoustu naplanovane prace, nemela v nedeli kocovinu a nemusela se nasledne omlouvat FXovi a zachovat si svuj cool bruselsky image.
    Tak snad jsem pro priste poucena (v kazdem pripade mam aspon ten kabel, ze) 🙂
    Ma.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s