Kreativní agentura, která je… kreativní

Tento týden jsem díky své nové práci zažila skutečný „come back“ v oboru marketingu a komunikace. Připadám si slavná! Zpráva o tom, kde jsem zaměstnaná, se velmi rychle roznesla po celém Lucembursku (dobře, uznejme, že je to malá země, ale stejně…) a dostávám spoustu e-mailů a telefonátů od svých bývalých „business kontaktů“, kteří se těší na naší další spolupráci. A vážně to vypadá, že jsou rádi, že jsem „zpátky“!

Zajímavé je na celé věci to, jak vážně tito lidé mou novou funkci berou. Když jsem jim na jaře oznamovala, že opuštím noviny a vrhám se do světa podnikání, všichni byli překvapení a trochu rozpačití. Dnes už vím proč: zřejmě jsem chěla zhltnout příliš velké sousto. Oni to tušili, já ne. Zato zprávu o mém novém zaměstnání přijímají s respektem a s uznalými pohledy, jako kdybych právě byla zvolená ministryní.

Už v novinách mi připadalo, že si pod názvem mojí funkce všichni představují bůhvíco. Ve skutečnosti jsem se denně zabývala různými čistě praktickými záležitostmi, které bych bývala ráda svěřila třeba nějaké stážistce. Tím nemyslím nic špatného – sama jsem začínala pěkně od píky. Chci říct, že spousta lidí si pod pojmy jako communication manager, account manager, business manager apod. představují nějakou zajímavou a oduševnělou činnost, zatímco je to práce jako každá jiná.

Zpráva o mé nové funkci se roznesla i po různých reklamních agenturách a grafických studiích. V Lucembursku se reklamkám říká „agences créatives“. Jejich account manažeři mi volají a chtějí si se mnou sjednat schůzku, aby mi představili jejich pole působnosti. Moc se mi do toho nechtělo, protože v novinách jsem už byla v kontaktu z většinou lucemburských kreativních agentur a dobře vím, čím se která zabývá. Zadávat reklamní kampaně bude teď ale součást mojí práce, a tak se jim snažím vyhovět.

Bláhově jsme si ale myslela, že když mě žádají o schůzku, je to proto, že mi mají co sdělit. A ono ne. V pátek jsem se setkala s account manažerem jedné opravdu velké a známé agentury – možná proto jsem si od té schůzky tolik slibovala. Jenže chlapík se mě snažil oblafnout speciálními efekty, které mu ale brzy došly a pak už očividně neměl co říct. Nepřišel s jediným originálním nápadem nebo doporučením pro komunikaci naší společnosti. Já mám ale za to, že by se měl snažit mě přesvědčit, že se bez jejich služeb nemůžeme obejít!

K těm speciálním efektům: nechal mě vybrat si z asi desítky jeho vizitek, z nichž každá měla jiný design. Wau. Pak mi pustil asi pětiminutový klip na notebooku, který shrnoval jejich služby. A pak mi za názorného předvedení kartiček ve formátu A5 představil jejich základní hodnoty. Toť vše. Jeho výkon zabral 15 minut a i mně samotné bylo hloupé se s ním po tak krátké době rozloučit. Ale to on se se mnou chtěl sejít! Proč, když mi neměl co říct? Abych schůzku trochu natáhla, zeptala jsem se ho, jaká je jejich hlavní silná stránka. „Kreativita,“ odpověděl mi.

Hm, to bych od kreativní agentury nečekala.

Reklamy

2 thoughts on “Kreativní agentura, která je… kreativní

  1. Witch 9.10.2011 / 08:13

    Možná byl kreativní pro nižší třídu… Podcenit Vás byla hrubá chyba.

  2. Lucie 13.10.2011 / 09:37

    Opravdu jste mě pobavila. Takových chlapů je bohužel spousta. Objevují se nejen ve vtipných filmech, ale i v životě. Vždycky mě při setkání s nimi napadne: „Kdo s nima proboha může žít?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s