Nemusím nutně být tím, co mám napsáno na vizitce

Nikdy jsem nechápala lidi, kteří si stěžují, že v noci nemůžou spát. Ve skrytu duše jsem jim možná i trochu záviděla. Vždyť můžou všechen ten čas, který já obvykle prospím, využít ke spoustě užitečných činností! Číst romány, odpovídat na maily, žehlit, nakupovat na internetu a spoustu dalších věcí, které přes den nestíhám.

Já totiž se spánkem potíže nemám. Jsem schopná usnout kdykoli a kdekoli a nikdy nemám dost. Ideálně potřebuju osm hodin spánku, abych se cítila fit. Ovšem když si můžu dopřát víc, není to na škodu. Většinu času mám ale k těm osmi hodinám spánku daleko…

Dneska jsem se probudila ve čtyři ráno. V poslední době se v mém životě mění tolik věcí. A ve čtyři ráno mi to všechno začalo vířit v hlavě.

Nový byt, nová práce… 

A najednou to prostě nešlo znovu usnout. Zkoušela jsem to do půl šesté,  pak jsem vstala. Jenže na čtení knížek jsem neměla ani pomyšlení.

Jak já to všechno budu stíhat? 

Mé podnikatelské ambice se kamsi rozplynuly. Těch pár měsíců mi stačilo na to, abych zjistila, že být nezávislá není zase tak jednoduché. Když se k tomu přidá pár plánů do budoucna, kterých se nejsem ochotná vzdát ani v zájmu své vlastní firmy, najednou vidím věci trochu jinak: práce je prostředek k vydělávání peněz. Je v pořádku, když člověka aspoň trochu baví, ale vždycky bude zahrnovat i méně příjemné činnosti. Můj nápad, že se začnu živit svým koníčkem, byla hloupost. Z koníčka se stala zase jenom obyčejná práce.

Možná jsem se nechala ovlivnit svými naivními ideály o tom, že by moje práce měla dodávat mému životu smysl. Někdo to tak možná skutečně má, ale já došla k závěru, že můj život může mít smysl i mimo pracovní dobu. Nemusím nutně být tím, co mám napsáno na vizitce. 

Všem podnikatelům patří můj obdiv. Přesvědčila jsem se o tom, že založit a vést vlastní firmu vyžaduje opravdu velké úsilí. Já z té svojí raději v pondělí udělám zase svého koníčka. A půjdu „normálně“ do práce. Snad si jí teď budu víc vážit. A budu klidně spát.

6 thoughts on “Nemusím nutně být tím, co mám napsáno na vizitce

  1. PuntikatyHrnek 23.9.2011 / 10:40

    Tenhle blog si nutně musím přečíst celý. Stačí si na to jen najít čas mimo práci :))

    V minulosti jsem také podnikala, dařilo se a i přesto jsem to opustila. A to „jen“ kvůli chuti po vlastním životě, v jiném městě. Kolikrát mě napadlo, zda jsem neudělala chybu – opustit jistotu a radost z činnosti kterou dělám kvůli životnímu štěstí, které vlastně v pracovní sféře ani moc nepřišlo? Neudělala a i když musím přiznat, jak moc mi vlastně některé věci z minulosti chybí, tak mě to aspoň naučilo, že každý krok, třeba i ten špatným směrem, nás něco nového naučí.

    Do nové práce ještě jednou přeju mnoho štěstí, schopnosti přehlížet věci, které mají být přehlíženy a úspěchů, které nebolí. A ať baví tak moc, jak jen bavit může 🙂

  2. cernamoora 23.9.2011 / 17:23

    S tim spankem to mam stejne – taky docela zavidim lidem, co jim staci spat tak 6 hodin, ja musim mit 8, jinak je to na nic (kratkodobe staci i 7, ale vsechno nizsi uz dospim, at chci nebo ne).
    Usnout jsem nemohla jen parkrat, kdyz jsem mela honicku s ucenim na zkousky. Jen jsem lezela a premyslela o tom, ze uz musim konecne usnout, jinak se nestihnu pak poradne ucit – a usnout neslo a neslo.

  3. ladyesik 25.6.2012 / 16:54

    Taky mi vyhovuje spíš 8 hodin spánku. Ideálka 8,5. Potom je mi ale líto, že někomu stačí třeba 6, 7 a mají tak víc volného času. Jinak je moc zajímavé číst tento blog, jako všechny blogy poměrně starších lidí, než jsem já. Jsou to takové rady do budoucna :))

    • Vanilka 25.6.2012 / 17:16

      Áááá, tady někdo projíždí můj blog snad celý! Tolik komentářů! Tenhle mě rozesmál: jsem zařazená do kategorie „poměrně starších lidí“. Děkuju pěkně 🙂
      Přeju ti příjemné pokračování v četbě, ale pozor, aby ses nepředávkovala. A jestli to čteš pozpátku, upozorňuju tě, že když si některé starší příspěvky po sobě čtu já, děsím se, co jsem to psala za blbosti.

      • ladyesik 25.6.2012 / 17:22

        🙂 Ano, čtu ten blog celý. Ale nepředávkuju se, řekla jsem si, že jeden měsíc denně 😀 … Teda dnes to nedodržuju, protože jsem si našla jinou fintu, ale ještě jsem ready. Líbí se mi číst pozpátku, stejně jako knížky občas čtu pozpátku, člověku se to pak celé víc spojuje a je to vybočení z té rutiny číst vše od začátku do konce 😀

      • ladyesik 26.6.2012 / 09:31

        Anoo, celý 🙂 Právě mě to baví číst pozpátku, stejně jako některé knihy. Člověk už vše ví, ale odhaluje se mu podstata i povah hrdinů atd. Tady jsem neodolala a mrkla se hned na začátek na první tři články, ale zklamalo mě, že je tam hned Motýl, čekala jsem love story 😀 Ale třeba tam někde je osvětlení. Jinak se určitě nepřejím, čtu měsíc za den … A to je cca 10 článků 🙂 I když včera jsem si zase pohrála jinak a četla jsem to podle rubrik, no uvidíme 😀

Zanechat Odpověď

