Proč fandím seriálovým potvorám

Kdo viděl Vratné lahve, určitě si vzpomíná na scénu, kde se Daniela Kolářová při žehlení dívá na jakousi přihlouplou telenovelu v televizi. Zdeněk Svěrák se jí zeptá: „Prosim tě, jak se můžeš na takový kraviny dívat – při svým vzdělání?“ A Daniela Kolářová, aniž by odvrátila oči od obrazovky, mu odvětí: „Žehlil jsi někdy?“

Ještě si vybavuju, jak při téhle scéně, kterou si můžete připomenout tady, zaburácelo celé kino smíchy. Je to tak, žehlení je činnost sama o sobě tak málo oduševnělá, že jsou při ní některé z nás schopné (či ochotné) sledovat leccos. I ty nejhloupější televizní seriály.

Já například dlouhé měsíce sledovala Velmi křehké vztahy na webu televize Prima. A nestydím se za to. Žehlení mě přeci omlouvá.

Ovšem Velmi křehké vztahy skončily a já neměla, čím je nahradit. Vyzkoušela jsem Cimrmany, které mám na DVD, ale z nějakého záhadného důvodu mě to při tom žehlení nebavilo. K žehlení se inteligentní humor nehodí.

Ani detektivní seriály se k žehlení nehodí. To mám pro změnu tendenci být samým napětím očima přilepená k obrazovce (nebo spíš k monitoru počítače) a Motýlovy košile mi kvůli tomu vůbec neubývají.

Kdepak, žehlení vyžaduje něco nenáročného. Něco, co můžete sledovat jedním okem a pouštět jedním uchem dovnitř a druhým ven, a přesto neztratíte nit. Něco, co vás zároveň známými triky upoutá natolik, že vám pak to žehlení jde lépe od ruky. V ideálním případě se člověk stane na seriálu mírně závislý a na žehlení se potom dokonce i těší.

Nedávno jsem na internetových stránkách jednoho francouzského televizního kanálu objevila jiný seriál: Seconde chance (Druhá šance) z prostředí reklamní agentury. Sice na těch webovkách nechávají vždycky jen posledních několik dílů, tudíž moje snaha najít první díl byla marná a musela jsem se spokojit se čtyřicátým, u seriálů tohoto typu to ale vůbec nevadí. V ději jsem se zorientovala raz dva, charaktery postav jsou dostatečně černobílé, abych okamžitě rozpoznala klaďasy od podrazáků, a díky pětiminutovým souhrnům toho, co se stalo v předchozích dílech, jsem si chybějící zápletky rychle domyslela.

Ve všech takových seriálech si nejvíc užívám pasáže, během kterých se na scéně objeví nějaká potvora. Mám na mysli takovou tu okouzlující mrchu (většinu tmavovlasou, neboť blondýnky jsou vždycky milé a nevinné), která neustále kuje nějaké pikle a spřádá intriky. Nemůžu si pomoct, ale já tyhle negativní seriálové hrdinky obdivuju. Proč?

Dvě největší potvory (jedna dokonce blonďatá) z Velmi křehkých vztahů
  • Jsou sebevědomé.
  • Na všechno dokážou pohotově odpovědět (nebo vmést svému protivníkovi něco jedovatého do tváře).
  • Všechno jim vychází, ve všem se jim daří.
  • Jsou krásné (jako ostatně všichni seriáloví hrdinové) a vždy perfektně upravené.
  • Často vykonávají důležité role ve svém zaměstnání: manažerky, ředitelky apod.
  • Nenechávají se ovlivnit svými city a pocity; jsou to ledové královny.

Neříkám, že bych taková chtěla být. Jenom mám pocit, že být bezohlednou potvorou by bylo jednodušší než se snažit lidem vycházet vstříc. A to bohužel neplatí jenom v seriálech.

Mrcha Laëtitia Demarsey ze seriálu Seconde chance
4 thoughts on “Proč fandím seriálovým potvorám

  1. pozorovatelka 21.9.2011 / 21:03

    Ano ano, tu scénu z Vratných lahví si přesně pamatuji, je skvělá 🙂 A jako nenáročná blbost k žehlení se mi nedávno osvědčil seriál Shit my dad says 🙂

  2. žehlení 22.9.2011 / 09:03

    Máte pravdu, žehlení lépe ubývá. Já u toho poslouchám rozhlas (není třeba zvedat oči od žehleného) nebo koukám na Přátele (znám je natolik, že je zvládám v pohodě v angličtině i s košilemi 🙂

  3. ladyesik 25.6.2012 / 16:41

    Ale i bezohledné potvory mají určitě někdy chvilku, kdy se za sebe a své činy stydí – a to musí být rána

Zanechat Odpověď

