Tajemství úspěchu nenápadných návrhářů

V New Yorku probíhá Mercedes-Benz Fashion Week Spring 2012, tedy událost sledovaná všemi módními profesionály i amatéry.

Při prohlížení fotek z módních přehlídek mě vždycky zarazí několik věcí.

Že jsou manekýnky vyhublé, o tom se v médiích polemizuje neustále. Občas člověk zaslechne cosi o tom, že nějaký návrhář se rozhodl bojovat proti anorexii a své módní kreace předvádí na „boubelkách“. Když se pak na ty „boubelky“ podíváme, nevidíme rozdíl. Maximálně jim tolik netrčí klíční a kyčelní kosti, jsou tedy štíhlé, ale k tomu, co si představuju pod pojmem „boubelka“ mají daleko.

Že většina modelů je natolik zvláštních, že by si je na sebe nikdo nevzal ani do práce, ani na večírek v nějakém luxusním podniku, ale leda tak na maškarní, to taky není nic nového. Ty modely snad ani nejsou určené na každodenní nošení. Některé detaily jsou schválně přehnané, protože jinak by si jich nikdo nevšimnul. Aspoň doufám, že to je ten pravý důvod. Obdivuji novinářky z módních časopisů jako Vogue a Elle, že dokážou v té změti různorodých prvků určit trend příští sezóny. Například letos na podzim jsou prý moderní barvy šedá, tmavě modrá a hořčicově žlutá. Jsem si jistá, že tyhle barvy někteří návrháři použili, když tvořili modely pro letošní podzim, ale určitě ne všichni. Kdo tedy rozhoduje o tom, které barvy převezmou módní řetězce a zaplaví jimi obchody takovým způsobem, že pokud se někomu hořčicově žlutá nelíbí, má prostě smůlu?

Nejvíc mě ale udivuje, kdo za těmi často velmi extravagantními modely stojí. Kdo je tvoří. Občas se to na molech hemží křiklavými barvami a podivnými střihy a pak se ukáže naprosto nenápadný, skromně vyhlížející návrhář(ka) a vůbec se netváří kreativně. Někteří z nich jsou dokonce ušmudlaní a neupravení. Znamená to, že kovářova kobyla chodí bosa?

Ne… Vymyslela jsem jinou teorii: nikdo prostě netuší, co se za tou naší vnější slupkou skrývá. Existují lidé, kteří se přehnaně sebevědomým vystupováním snaží maskovat různé své komplexy. A pak jsou lidé, kteří působí jako ňoumové a přitom jsou naprosto geniální.

Já osobně trávím příliš času přemýšlením o tom, co si o mě lidé myslí a jak na ně působím. Odmalička panikařím při představě, že mě někdo nebude mít rád, že někomu budu nesympatická nebo že někomu budu vysloveně protivná. Přitom ale nemůžu ovlivnit to, jaký dojem si o mě moje okolí vytvoří. I když budu na všechny milá a usměvavá, může se najít někdo, komu to bude protivné. Spousta lidí si o mě vytváří představu, aniž by se snažili mě doopravdy poznat, a tudíž mě pak považují za někoho, kým vůbec nejsem. Jsem si jistá, že když si jde například Richard Chai nakoupit do supermarketu, nikoho by nenapadlo, že je to módní návrhář (mě to ostatně nenapadá, ani když vidím jeho fotku pořízenou na přehlídkovém mole):

Richard Chai...
...a jeden z jeho modelů představených na Mercedes-Benz Fashion Week v New Yorku.
Nicole Miller...
...a příklad její práce.
Cynthia Rowley...
...a její zářivé šaty.
Snad jen Carolina Herrera mi připadá koherentní...
...se svou tvorbou.

© 2011 Getty Image

Advertisements

4 thoughts on “Tajemství úspěchu nenápadných návrhářů

  1. zarox21 14.9.2011 / 14:59

    Dostalo se mi do ruky zvláštní číslo Vogue podzim zima 2012. První věc, která mě zaujala nebyly modely, ale jejich autoři. Valnou většinou v černém a s naprosto neupravenými vlasy … Buď od sebe chtějí pozornost odpoutat nebo jsou tvorbou totálně ztrhaní a nemají na sebe čas 🙂

  2. jane 14.9.2011 / 17:13

    Doporucuju precist si knizku Modni salon Babylon, tam najdes odpoved na nektere sve otazky 🙂

  3. cernamoora 14.9.2011 / 17:42

    Mne vzdycky pobavi, jak bez ohledu na predvadene modely je navrhar povetsinou v cerne 😉 pripadne s bilou 😉

    • Vanilka 14.9.2011 / 18:06

      To je ale, pokud se nemýlím, i tvoje oblíbená kombinace… Nejsi návrhářka? 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s