Dětské narozeniny

Minulou sobotu byla mladší z Motýlových dcer pozvaná na oslavu narozenin své šestileté vrstevnice. Oslava se konala od 13 hodin na zahradě rodinného domku přátel rodičů oslavenkyně. K nim domů by se prý všechny pozvané děti nevešly. Naštěstí svítilo sluníčko, takže zahrada byla pro děti jistě příjemné řešení.

Trochu mi ale vyrazilo dech, že když jsme Motýlovu dcerku v 16 hodin vyzvedávali, nacpala do auta obrovský balón ve tvaru králíka a obrovskou igelitovou tašku plnou hraček.

Začala jsem nenápadně sondovat:

„Takovouhle výslužku dostávaly všechny děti?“ zeptala jsem se.

„Jo.“

„A tvoje kamarádka takhle slaví narozeniny každý rok?“

„Jo.“

„A když jsi slavila narozeniny ty, taky jsi měla domů pozvané kamarádky?“

„Jo.“

„A taky jsi jim něco dala, když odcházely?“

„Bonbóny.“

To mě trochu uklidnilo.

Možná zacházím ve svých myšlenkových pochodech příliš daleko, ale při pohledu na všechny ty dárky, které nedostala oslavenkyně, nýbrž její hosté, mě napadlo, zda i já budu muset jednou tak štědře obdarovávat kamarády svých dětí… To se rodiče musí přece pořádně praštit přes kapsu!

Když jsem se se svou úvahou svěřila Motýlovi, podíval se na mě jako na krkavčí matku. Našemu zatím neexistujícímu potomkovi už teď odpírám pořádnou oslavu narozenin a oblíbenost v dětském kolektivu!

Nezávisle na poznatcích z minulé soboty jsem se včera účastnila jiné dětské oslavy. V Lucembursku existuje firma, která organizuje různé firemní teambuildingy a také outdoor dětské oslavy, které jsou velmi populární obzvlášť u malých chlapců. Rozhodla jsem se o tom napsat článek pro Dulcineu.

Jednalo se o 10. narozeniny jednoho chlapce a pozvaných měl 10 dalších dětí. Celkem jich tedy bylo 11. Na webových stránkách té firmy je uvedeno, že taková oslava stojí 33 EUR za každé dítě – včetně narozeninového dortu, na který dojde poté, co se děti vyřádí na různých opičích dráhách, sportovních čtyřkolkách apod. To znamená, že oslavencovi rodiče investovali do narozenin své ratolesti 363 EUR. A to bez dárků! Krátce jsem je vyzpovídala a dozvěděla se, že takhle jejich syn slaví narozeniny poprvé.  Tato informace mě potěšila. Narozdíl od Francie zřejmě v Lucembursku hromadné slavení není povinné každý rok. Ale když na něj pak dojde, tak to stojí za to!

One thought on “Dětské narozeniny

  1. Barbora 9.9.2011 / 13:31

    S dětskými narozeninami mám za těch 9 let, co mám děti, celkem bohaté a hodně různorodé zkušenosti. Naštěstí se nepohybuju v kruzích, ve kterých se od dětské oslavy očekává to a to a to… všechno záleží na invenci rodičů (a taky na tom, kolik si vaše dítě chce pozvat kamarádů). Ale každopádně vždycky je to dost vyčerpávají záležitost 🙂 Zvlášť, když se to koná u vás doma a dětí je hodně.
    Ale když se smíříte s tím, že budete mít chipsy zadupané do koberce a že v posteli možná najdete zastlaný kus dortu, je to celkem dost zábava.

Zanechat Odpověď

