Na letišti

Prostředí letiště mi vždycky bylo sympatické.

Nikdy jsem nepatřila k těm malým holčičkám, které snily o tom stát se letuškou. Poměrně rychle jsem pochopila, že jejich posláním je obsluhovat lidi víceméně jako v restauraci, akorát že ve ztížených podmínkách: stísněný prostor, sklon letadla, turbulence, nervózní cestující… Vždycky jsem ale obdivovala jejich smysl pro organizaci. Připadá mi, že přesně vědí, v jakém pořadí mají vyrazit do uliček mezi sedadly, aby se pak nemusely jedna druhé vyhýbat. A když jim dojde káva v termosce, dojdou si ji vyměnit a pak se dokážou vrátit přesně na to samé místo, na jakém skončily. To já bych určitě mezitím zapomněla, komu jsem už kávu nabídla a komu ještě ne…

Daleko víc mě lákalo být pilotkou. Ovládat ten velký stroj a vychutnávat si tu vlnu adrenalinu při každém startu i přistání. Jenže ve škole mi nikdy moc nešla ani fyzika, ani matematika, navíc špatně vidím a kromě toho je do leteckých školení potřeba investovat hodně moc peněz.

Také by mě zajímalo, zda profesionální piloti skutečně zažívají nějakou vlnu adrenalinu… Zda se pro ně ty starty a přistání už dávno nestaly rutinou a nepřipadají si spíše jako znudění řidiči linkových autobusů, kteří každý den jezdí pořád tu stejnou trasu.

Dnes by mi úplně stačilo pracovat na letišti. S všudypřítomnou teroristickou hrozbou zažívají možná řadoví zaměstnanci letišť daleko víc adrenalinu než piloti. Ale to není ten důvod, proč mi práce na letišti připadá zajímavá.

Baví mě sledovat všechny ty cestující a zkoušet odhadnout, čím v životě jsou, odkud a kam letí a za jakým účelem vlastně cestují. Zda má ta slečna ve sportovní mikině za oceánem rodiče nebo milence, zda je ten pán v kravatě důležitý manažer a jaké schůzky ho po přistání asi čekají, jestli se ta opálená odbarvená blondýna vrací z prázdnin apod.

Letiště je zkrátka zdrojem velké dávky fantazírování o lidských osudech a mně by se líbilo takhle fantazírovat každý den.

One thought on “Na letišti

  1. cernamoora 8.9.2011 / 23:44

    To o letistich muzu uplne podepsat. Taky je miluju a jsou hlavni duvod, proc se na litani vzdycky tesim 🙂

Zanechat Odpověď

