Jak účinně reklamovat zboží

Před dvěma týdny jsem si v jednom lucemburském specializovaném obchodě pro fotografy koupila paměťovou kartu s kapacitou 4 GB. Nahlásila jsem typ foťáku, pan prodavač mi podal kartu a řekl si o 16 euro. Po zkušenosti z Mali, kdy jsem v půlce pobytu přišla o všechny své fotky zřejmě proto, že jsem fotila na paměťovou kartu, kterou jsem koupila za 1 euro v supermarketu, jsem tentokrát byla ochotná zainvestovat do kvalitního výrobku.

Doma jsem se rozčílila, neboť karta po zasunutí do foťáku hlásila chybu a nešla zmáčknout spoušť.

Dnes jsem se vypravila zpět do toho obchodu, připravená si vyhádat výměnu nebo vrácení peněz. Z Čech jsem přece naučená, že reklamace je záležitost nanejvýš nepříjemná a konfliktní.

Tentokrát jsem s sebou pro jistotu vzala i fotoaparát, abych nefunkčnost karty mohla ukázat. Pan prodavač (jiný, než ten, který mi kartu prodal), ihned věděl, v čem je problém: můj fotoaparát, zakoupený zhruba před pěti lety, už je zastaralý. Akceptuje pouze paměťové karty s označením SD. Všechny karty s kapacitou 4 GB a víc mají ale označení SD HC. Pan prodavač vyndal z foťáku kartu 4 GB, nahradil ji kartou 2 GB a bylo po problému. Ještě mi ji zformátoval a upravil nastavení fotoaparátu, aby snímky byly krásnější.

Chyba tedy byla spíše na mé straně: koupila jsem si špatnou kartu, protože mám moc starý foťák. Přesto jsem zkusila štěstí a zeptala se, zda by bylo možné mi tu kartu 4 GB (zdarma) vyměnit za tu s kapacitou 2 GB. Ta stála sice jen 11 euro, ale já bych nad tím pětieurovým cenovým rozdílem byla ochotná mávnout rukou. Hlavně když si nemusím kupovat kartu novou, zatímco to zakoupená před dvěma týdny by mi nebyla k ničemu.

Pan prodavač se začal ošívat. Ovšem ne proto, že by mi nechtěl karty vyměnit. Řešil právě ten cenový rozdíl. Řekla jsem mu, že mi to nevadí a že mi žádné peníze vracet nemusí. Zíral na mě jak na zjevení. Zřejmě mou hlášku vůbec nepochopil.

„Kdepak, já vám přece ještě pět euro vrátím,“ přesvědčoval mě. Pak ale vymyslel jiné řešení: dal mi ty karty s kapacitou 2 GB dvě.

„Takhle budete mít dohromady 4 GB, jak jste původně chtěla,“ usmál se na mě.

Myslela jsem tedy, že budu muset doplatit rozdíl. Vždyť ta 4 GB stála 16 euro a dvě 2 GB měly dohromady stát 22 euro. Pan prodavač ale nic zaplatit nechtěl a ještě mi poděkoval.

Pořád mi to nejde do hlavy!

Advertisements

3 thoughts on “Jak účinně reklamovat zboží

  1. misunka 11.8.2011 / 18:14

    holt jiny kraj…….. nojo Cechy krasne Cechy me, ale lidi jsou tu porad k zakaznikum jak hovada….

    • Vanilka 11.8.2011 / 18:25

      Ale situace se zlepšuje! Mám za sebou 12denní pobyt v Čechách (Praha a Krkonoše) a za celou dobu jsem nenarazila na jediného protivného prodavače nebo prodavačku, a ani na protivného číšníka či servírku! Ve většině obchodů se na mě prodavači smáli a někdy se i rozloučili slovy „mějte se hezky“. A to i tehdy, když jsem si nic nekoupila!

  2. PuntikatyHrnek 15.8.2011 / 16:06

    Aniž bych si to uvědomila, na konci článku jsem zjistila, že se usmívám. Donutilo mě to zase chvíli myslet optimističtěji v tom smyslu, že i mezi námi, ač daleko za hranicemi, jsou tací, kteří dokáží nezištně zlepšit den 🙂 Ať se daří!

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s