Francouzsko-kanadský cirkus Berousek

Zhruba před dvěma týdny nás naši přátelé, žíjící v Belgii asi 30 km od lucemburských hranic, pozvali na společný výlet na horských kolech v okolí jejich bydliště. Tehdy si zřejmě mysleli, že ošklivé počasí trvá už dostatečně dlouho na to, aby se nejpozději v neděli 24. července protrhala mračna. To byl omyl. Ráno padaly z oblohy provazy vody. I tak jsme s Motýlem naložili kola do auta a vydali se na cestu do Belgie. Cestou sice přestalo pršet, teploměr v autě ale stále ukazoval venkovní teplotu 10°C…

Pánská část naší skupinky nakonec na kolech ujela asi 35 km a my dvě zástupkyně slabšího pohlaví (feministky, nekřičte, my na tom kole opravdu slabší jsme!) jsme si občas cestu trochu zkrátily a ujely 25 km z větší části po asfaltových cestách a jen chvílemi lesem. V praxi to znamenalo, že jsme se od mužů vždycky odpojily a pak na ně někde počkaly, jely chvíli s nimi a pak se zase odpojily.

Když jsme čekaly na autobusové zastávce ve vesničce Habay-la-Neuve, všimly jsme si plakátku, podle kterého měl být ve vesničce Francouzsko-kanadský cirkus. Rozhodly jsme se ho vypátrat a prohlédnout si divou zvěř. Našly jsme ho rychle: šapitó bylo vidět zdálky a kolem něj rozeseté karavany… s českými poznávacími značkami! Při bližším ohledání jsem si všimla nápisů „Cirkus Berousek“. To je mi tedy Francouzsko-kanadský cirkus!

Opřely jsme kola o jeden z přívěsů a vydaly se obdivovat velbloudy a lamy. Chvilku na to se k nám přiblížil jeden pán, podal nám reklamní letáček a lámanou francouzštinou oznámil, že představení začne ve čtyři. Sebrala jsem odvahu a zeptala se: „Nemluvíte česky?“

Proč jsem musela sbírat odvahu? Protože většina Čechů, na které jsem kdy „vybafla“ v nějaké cizí zemi česky, mě vždycky zmrazila dost podivným pohledem. Češi se zkrátka ostatním Čechům v cizině vyhýbají, nebo se k nim alespoň dobrovolně nehlásí. Tudíž moje spontánní pokusy o navázání kontaktu obvykle dopadají dost mizerně.

Pan cirkusák na mě taky nejdřív hleděl dost podezíravě. Myslím ale, že byl spíš zmatený a nebyl si jistý, že se nepřeslechnul. Proto jsem svou otázku zopakovala. A na jeho tváři se rozlil velký překvapený úsměv. Hned mi potřásl rukou a odvedl mě ke svým kolegům. Jednoho z nich mi představil jako pana Berouska mladšího.

Ukázal nám všechna zvířata, až na měsíční gepardí mláďata, která byla schovaná v jednom z karavanů, protože jim prý venku byla zima. Mohly jsme si ale prohlédnout tygří mládě, lvíče i jeho rodiče. A dostaly jsme chleba, kterým jsme nakrmily velblouda. Byl to báječný zážitek!

 

 

This slideshow requires JavaScript.

 

 

 

2 thoughts on “Francouzsko-kanadský cirkus Berousek

  1. Náhoda 25.7.2011 / 17:37

    Pan Berousek mladší byl zrovna včera v TV, v pořadu, kde Jan Šmíd (bývalý zpravodaj ČR ve Francii,ale toho asi podle jména znáte) sondoval, jak se bydlí v Paříži. Pan Berousek předvedl svoje bydlení s manželkou a dětmi v Paříži v kempu ve dvou karavanech… a říkal, že vystupuje v Moulin Rouge.
    Ať se vám (i nám) brzy zlepší počasí
    HanaF

Zanechat Odpověď

