Kouzlo teplých letních nocí

Každý rok se zas a znovu divím, kam se poděly ty dlouhé letní noci…

  • kdy se dalo zůstat venku v šatech nebo v tričku s krátkým rukávem, aniž by člověku drkotaly zuby;
  • kdy příjemné teplo nahradilo nesnesitelné vedro, které nás dusilo během dne (dokonce i na horách);
  • kdy jsem cítila vůni suché trávy a slyšela cvrkot lučních kobylek (dokonce i na pražském sídlišti);
  • kdy na obloze byly vidět hvězdy (dokonce i na pražském sídlišti).

Já si na takové noci velmi dobře pamatuju! A nebylo jich pár, bylo jich spousta. Celé moje dětství, prožité na horách, kde by mi pokles teplot po západu slunce přišel celkem normální. A i později, když jsem studovala v Praze a vedla rušný noční život. Nevzpomínám si, že by mi při čekání na noční tramvaj v letních měsících byla zima.

Každý rok se těmihle vzpomínkami nechám poplést. Každý rok se na ty letní noci těším. A každý rok jsem zklamaná, když mě v půl desáté zima zažene dovnitř – z terasy domů, ze zahradní restaurace do zahuleného baru, z pěší noční procházky do auta nebo do taxíku. A hvězdy samozřejmě přes mraky taky nejsou vidět.

Vím, že bych měla být vděčná za to krásné jaro, které nám tu v našich lucembursko-francouzských končinách bylo dopřáno. Jenže už od půlky června je mi zima. Nejen v noci.

Slibuju, že jestli se léto vrátí, nebudu si stěžovat, že v podkroví pod rozžhavenou střechou nemůžu spát. Místo toho půjdu ven a budu hledat Velký vůz a Orion a čekat na padající hvězdu, abych si mohla něco přát.

 

3 thoughts on “Kouzlo teplých letních nocí

  1. Destivo 25.7.2011 / 19:55

    Naprosto souhlasim! Ani ja bych si nestezovala, kdyby bylo poradne opravdove horko. Slibuji! Letosni londynske leto je taky naprosta mizerie. Nosim denne sacko, bundicku a pro jistotu i satek, ktery nasazuji na krk po 16:00, kdy se ochladi jeste vic. Kdyz jdu do fitka, tak moje navsteva konci bud v pare, nebo v saune. Tohle praktikuji prevazne behem sychravych dni v zime a nechce se mi na to zvykat nyni v lete. Jen dovolena do jiznich koutu nam muze prohrat radne kosti. Zcela touzim po moznosti sednout si na travnik, lehnout na deku a poozorovat plunouci oblaka. Zde? Jedine se tak divat z okna na seda a tezka mracna.

  2. ladyesik 30.6.2012 / 15:27

    To nás při západu slunce vyhání domů chrousti a pavouci, kteří nevím co dělají rozčapení na silnici 😉

Zanechat Odpověď

