Prince

Když jsem se před pár měsíci dozvěděla, že do Lucemburska přijede koncertovat Prince, ihned jsem začala žadonit u Motýla, aby nám opatřil lístky.

Dokud jsem totiž pracovala v novinách, jedna z velkých výhod byla, že jsem se dostala v podstatě na jakýkoli koncert, na který se mi jenom trošku chtělo. Na spoustu z nich jsem tak chodila jen tak ze zvědavosti, aniž bych byla opravdová fanynka. Teď už v novinách nepracuju, což naštěstí neznamená, že by byl koncertům konec, protože Motýl to vždycky dokáže nějak zařídit. S Princem ale dělal trošku drahoty, protože o lístky byl velký zájem (mj. proto, že byly nehorázně drahé). Dušovala jsem se, že až do konce roku na žádný jiný koncert nebudu chtít jít. Nakonec jsme měli lístky do „Golde Circle“, tzn. velmi blízko pódia.

Ne že bych Prince poslouchala každý den. Mám ale v paměti léta svého mládí, kdy jsem se začala učit hrát na saxofon a můj hudební vkus ovlivňovali kamarádi muzikanti – v pozitivním slova smyslu. Jeden z nich byl velkým obdivovatelem Prince. A taky mi dokázal vysvětlit, proč.

Zpěváků a hudebních kapel je dnes obrovské množství. Spousta z nich má talent, ale v době, kdy se už málokdo uživí prodejem CDček, se z jejich koncertů stal velký showbusiness. Na koncertech se pak fanoušci nechají oblbnout různými speciálními efekty, které s hudbou nemají nic společného.

Prince těch speciálních efektů moc nepředvedl. Nemusel. On i jeho muzikanti jsou prostě naprosto dokonalí a vystačí si se svou hudbou a zpěvem.

Mimochodem dokonalost se popisuje hrozně těžko.

Ačkoli bylo na vstupenkách psáno, že doors open v 19 hodin, ještě v půl osmé byla koncertní hala zavřená a dav stál v dlouhé frontě před vstupem. Později jsem se dozvěděla, že to bylo proto, že ještě v půl osmé stál Prince na scéně a zkoušel. Prostě chtěl, aby jeho vystoupení bylo perfektní.

Hned první písnička mi vyrazila dech. Nějak mě prostě nenapadlo, že by s Princem mohl přijet taky Maceo Parker – saxofonista, kterého jsem v Luxu už dvakrát prošvihla! Jeho „Pass the Peas“ navíc okamžitě nabralo takové grády, že mi ani nevadilo, že se Prince na scéně zatím neobjevil.

Taky Princovy tři zpěvačky byly naprosto úžasné. Při duetu „Nothing compares 2 U“, který Prince zazpíval s jednou z nich, mi šel mráz po zádech.

No a Prince… na koncertech zásadně nefotím, ale ten včerejší jsem prostě musela zdokumentovat i s vědomím, že fotky z telefonu budou nekvalitní.

This slideshow requires JavaScript.

Princův koncert zkrátka předčil všechna moje očekávání. A že jsem jich měla hodně!

PS pro Álu: Lituju, že jsem nestála blíž k pódiu. Ke konci koncertu totiž Prince zahodil kytaru do davu. To by byl dárek pro tebe!

Zanechat Odpověď

