Na co doopravdy myslím při běhání

A důraz v titulku kladu na slovo „doopravdy“.

Nedávno jsem reagovala na jeden příspěvek na Šťastném blogu, který nese název Na co myslíte při běhání? (A prosím neříkejte, že na nic.). V komentáři jsem uvedla, že často jdu běhat s tím, že si přitom něco „promyslím“, a když doběhnu, zjistím, že jsem nemyslela vůbec na nic. Soustředím se na hudbu z iPodu a na pravidelné dýchání. Pro nic dalšího v hlavě nemám místo.

Úplná pravda je, že ačkoli nemyslím na nic konkrétního, protože žádnou konkrétní a smysluplnou myšlenku při běhu prostě nedokážu udržet v hlavě, něco si při běhání představuju. A souvisí to s tou hudbou v iPodu. Včerejší příspěvek na Šťastném blogu Neumím zpívat mi dodal odvahu, abych se ke svému podivnému zvyku přiznala.

Nebojte se, při svém běhání po lese nezpívám. Aspoň teda vědomě ne. Je možné, že mi přes hudbu v uších, kterou při běhu postupně zesiluju, nějaký ten pazvuk z hrdla unikne, ale myslím, že přes mé funění nemůže být slyšet.

Mým tajným (teď už teda trochu méně tajným, když o tom píšu) snem je být slavnou zpěvačkou. Sny rozděluju na reálné, kterých se snažím dosáhnout (jako třeba být úspěšnou podnikatelkou, cestovat do exotických zemí, napsat knihu apod.), a na nereálné. Být zpěvačkou je nereálný sen. Vím, že se nikdy zpěvačkou nestanu, protože a) neumím zpívat (opravdu!), b) jsem trémistka, c) nejsem ani pohybově nadaná a d) na rozjezd pěvecké kariéry už jsem stejně stará (jen si vzpomeňte, v kolika letech začaly Britney Spears nebo Dara Rollins!).

Když ale běžím a poslouchám své nejoblíbenější písničky, představuju si sama sebe na pódiu a podávám přitom naprosto excelentní výkony. S tempem hudby zvyšuji i své tempo běžecké. Paprsky slunce prosvítající skrz mraky se rázem promění v zář reflektorů. Davy šílí ještě předtím, než do mikrofonu zapěju první tón. Není se čemu divit, vždyť mi to taky v těch teplákách a běžeckých botách neuvěřitelně sekne.

To byste nevěřili, jak snaha vydat ze sebe na pódiu to nejlepší dokáže povzbudit v běhu. Ale samozřejmě není píseň jako píseň. Tak třeba s Morcheebou uběhnu tříkilometrové kolečko o celou minutu a půl pomaleji než  s Muse.

Jinak samozřejmě si sama sebe nepředstavuju jako zpěváka z Muse. V takových případech se  spokojím s představou, že jsem talentovaná kytaristka nebo klavíristka – konkrétně třeba v písničce United States of Eurasia.

Ovšem daleko nejlepší běžecké (i pěvecké) výkony podávám při poslechu P!nk. S tou ta tříkilometrová kolečka někdy zvládnu uběhnout dokonce tři.

Nedávno jsem zkusila běžet s audioverzí své učebnice španělštiny. Ploužila jsem se u toho jako šnek a po prvním kolečku mě začalo píchat v boku. Sen, že jednou budu hovořit jako rodilá mluvčí pro mě asi nebyl dostatečně motivující. Příště si zkusím představit, že jsem krásná jako Penelope Cruz a zpívám Volver.

6 thoughts on “Na co doopravdy myslím při běhání

  1. Jirka 8.7.2011 / 15:45

    Já když běžím, a to opravdu musí být, většinou myslím na to, jestli to či ono stihnu.

  2. Barbora 8.7.2011 / 18:35

    Vanilko, velmi podobně to já mám, když si pouštím hudbu sama v autě… potřebuju k tomu ale jakýsi přebytek euforické energie, kterého se mi při běhání nedostává. Zdraví Bára

  3. Alena 9.7.2011 / 09:06

    Ahoj Marti!
    Já při běhání taky nemůžu souvisle přemýšlet. Vybavují se mi spíš útržky vzpomínek, spojené s písničkou, na kterou běžím, nebo obrazy mě, jak jsem štíhlá (to mě nejčastěji motivuje, když už nemůžu). Teď běhám na nové album Lady Gaga, dřív nejradši na Pink. Nechápu, jak můžeš zrychlovat svoje tempo- já běžím každý den 45 minut, 9km/h- jinak to neudýchám 🙂 Jsi dobrá!

    • Vanilka 12.7.2011 / 09:03

      Rychlost není až zase tak důležitá. Důležitější je udržet svůj tep ve správné frekvenci. A k tomu je většinou potřeba běžet spíš pomaleji, což mi moc nejde, takže moje běhání je pravděpodobně dost neefektivní.

  4. Ally 31.3.2014 / 23:50

    dělám úplně to samé 😀 nikdy v životě bych to nepřiznala a myslela jsem si, že jsem praštěná 😀 tak jsme aspoň dvě 🙂

Zanechat Odpověď

