Letní nákupy

Moje maminka si na návštěvu ke mně přivezla plavky, plážový ručník a opalovací krém. Myslela si, že se budeme chodit koupat do jezírek u Remichu. Bohužel po celou dobu jejího pobytu bylo mezi 16 a 18 stupni. Náš pokus popíjet mojito na terase skončil fiaskem. Musely jsme si na to vzít bundu a z ledové tříště nám drkotaly zuby.

V neděli maminka odjela. V neděli se udělalo hezky. A teď už je třetí den v kuse nad 30 stupňů. Můj pokus pracovat na terase taky skončil fiaskem. Slunce tam pálilo tolik, že se na ní nedalo vydržet.

Ach ty rozmary počasí.

Co jiného se dalo v chladném počasí minulého týdne dělat, než jet do termálních lázní a… nakupovat.

Já vím: předsevzala jsem si, že nebudu utrácet. Omluvou mi je magické slůvko zavěšené na provázkách a nalepené na vitrínách všech obchodů: SOLDES (slevy)! Před půl rokem jsem psala o těch zimních, teď je pro změnu období letních slev. V Lucembursku trvají od 25. června do 9. července. Ve Francii mají náruživí nákupčí více času: od 22. června do 26. července. To je víc než měsíc! Dnes jsem se dočetla, že období zimních a letních slev dohromady tvoří víc než třetinu ročního obratu francouzských obchodníků.

Kdy jindy bych tedy měla nakupovat, když chci ušetřit? A neříkejte mi, že pro jistotu NIKDY!

Však jsem to taky nijak zvlášť nepřeháněla. Pořídila jsem si jenom:

žabky
Žabky z C&A (5 euro)
náušnice
Náušnice z C&A (5 euro)
Zara
Triko a svetřík ze Zary (dohromady 20 euro)

A pak ještě sadu deseti (!) pestrobarevných ponožek za 5 euro. Úlet… Ale když mně vážně minulý týden byla zima.

Od Motýla jsem pak dostala jako suvenýr z cest ještě triko a nátělník, kterému se říká Marcel – prostě obyčejný nátělník, jaký v sepranější formě nosí dědové na venkově.

Marcel
"Opravdový Marcel"

Moje nákupy ale tímto určitě nejsou u konce. Včera večer jsme totiž s Motýlem rezervovali naše letní prázdniny. Na můj vkus je to skoro na poslední chvíli, i když se jedná až o druhé dva týdny v srpnu. Letos jsem ale proces rozhodování brzdila já. Moje podnikání se nerozjíždí tak rychle, jak jsem si (nejspíš naivně) představovala. Měla jsem spíš v úmyslu na své úspory nesahat a prodloužit tak období, kdy mé firmičce nepůjde o život. Na druhou stranu chápu, že svým rozhodnutím brzdím Motýla v rozletu (tahle formulace se jistě bude líbit Lucce T.) a že to ode mě není fér. A tak jsem se nakonec nechala přemluvit a je mi z toho na jednu stranu trochu úzko, a na druhou stranu se ohromně těším a hodlám si ty prázdniny užít tak, jako by to byly moje poslední (protože co když na pár let budou?).

Jenže dneska mi došlo, že kvůli prázdninám budu muset pořídit ještě:

  • průvodce
  • mapu
  • učebnici španělštiny (Nedoporučil byste mi někdo nějakou? Hledám ale cosi ve stylu „Španělsky za tři měsíce“ s tím, že to potřebuju zvládnout za měsíc.)
  • pořádný batoh (ó ano, naše cesta bude dobrodružná)
  • pohodlné sandály
Takže mi nezbývá, než se těch slev snažit opravdu využít!
9 thoughts on “Letní nákupy

  1. VeVe 28.6.2011 / 20:38

    Pořádný batoh ráda zapůjčím, 70l, lehký, pohodlný, nosila jsem ho na Novém Zélandu na treky :-)…

    • Vanilka 28.6.2011 / 23:09

      No, to by nebylo špatné řešení… Díky za nabídku! Teoreticky bych si ho u tebe mohla 1. týden v srpnu vyzvednout, jestli budeš doma. Akorát si nejsem jistá, kdy a v jakém stavu bych ti ho pak vrátila…

    • Vanilka 29.6.2011 / 07:51

      Náhodou ne. I když o Svatojakubské pouti jsem četla v jednom románu od Paola Coelha a myslím, že to také musí být cesta, která člověku zcela změní pohled na svět.

  2. Spanelstina 29.6.2011 / 12:58

    Moc na to rychle nauceni se jazyka neverim, ale neni spatna ucebnice od „Hugo in 3 months Spanish“ – ISBN 9781405301053 od nakladatelstvi Dorling Kindersley. Mela jsem pred par lety verzi pro italstinu a byla jsem s ni spokojena. Osvedcila se. Ted mam i tu spanelstinu, protoze letos jedeme na dovolenou do Spanelska. :o) A jeste jsem si koupila maly obrazkovy frazovy slovnik – Spanish visual phrase book, ISBN 9781405331074 a v tom si listuji pred spanim. Pozor, krasne uspava! Vice knizek k rychlemu zvladnuti spanelstiny je zde: http://www.dorlingkindersley-uk.co.uk/nf/Search/QuickSearchProc/1,,spanish,00.html?id=spanish

  3. Terka L. 30.6.2011 / 13:42

    Důležité je vypravit se na nákupy včas a chytit tu slevovou vlnu. Před pár lety jsem v červnu koupila jen pár věcí (na doplnění šatníku z předešlého léta) a hlavní nákup parády na dovolenou jsem si nechala až na srpen, jelikož jsme měli plánovaný odjezd až koncem srpna. Myslela jsem, že na začátku srpna začnou vyprodávat a zlevňovat všechny letní věci a ušetřím… Jaké bylo ale moje překvapení, když jsem přišla do obchodů a skoro všude už měli podzimní věci! 🙂
    Od té doby jsem se samozřejmě poučila a myslím, že člověk může v době slev opravdu výhodně nakoupit spoustu letních věcí a nezruinuje si rozpočet…
    Mimochodem, moc pěkné naušnice Marti 🙂

Zanechat Odpověď

