Průzkum: kdo z vás je spokojený se svou prací?

Nevím, jestli je tohle to nejvhodnější téma na závěr pracovního týdne, kdy má většina lidí chuť na svou práci zapomenout a užívat si víkendu.

V poslední době hodně přemýšlím nad tím, proč mám ve svém okolí tolik lidí, kteří se cítí nešťastní ve své práci. Tuhle problematiku analyzuju vlastně už poměrně dlouho. Sama na sobě jsem vypozorovala, že v každé práci jsem zažila tři fáze entuziasmu: v té první se učím novým věcem a vydávám ze sebe to nejlepší, v té druhé převažuje lhostejnost a v té třetí se mi má práce zprotiví – je čas na změnu.

Zdalipak ale nová práce doopravdy něco změní? 

Kdysi jsem poznala jednu mladou dámu, podle jejíhož názoru „práce bude vždycky jenom práce“. Nemá cenu se snažit udělat ze svého hobby svou práci. Přijdete tak o příjemnou zálibu, protože se z ní stane zdroj vaší obživy a o to dříve vás omrzí.

Ještě před pár lety jsem tomuhle tvrzení nechtěla věřit, postupně ale přicházím na to, jak moc je pravdivé. Teoreticky by tedy bylo lepší smířit se s tím, že práce bude vždycky tou nepříjemnější částí našeho života, kterou si (skoro) všichni musíme protrpět, a o to víc se pak snažit co nejpříjemněji strávit náš volný čas.

Co si o tom myslíte vy? Jste šťastní ve své práci? Děláte, co vás baví? Přináší vám vaše práce radost? Anebo v práci trávíte dobu nezbytně nutnou a svůj smysl života nacházíte v něčem jiném? 

Těším se na vaše reakce!

6 thoughts on “Průzkum: kdo z vás je spokojený se svou prací?

  1. eveli17 27.6.2011 / 10:09

    No, že by som bola v práci šťastná, to asi nie :), ale považujem za jednu zo životných výhier, že sa v noci nebudím so stresom, že do nej zajtra zase musím. Nechodím z práce s úplne čistou hlavou, ale problémy sú také, ktoré sa dajú konštruktívne riešiť a aj po piatich rokoch ma to stále baví. Pravda je, že som prácu menila, zatiaľ raz a to vtedy, keď som si čím ďalej tým častejšie kládla otázku: „Mám já tohle zapotřebí?“ a odpoveď znela čím ďalej tým častejšie „nie“.

  2. Sugar Free 28.6.2011 / 09:34

    Jsem. A moc. Ale musela jsem práci změnit, abych toho dosáhla 🙂

  3. Suskani na pracovisti 28.6.2011 / 18:46

    Tak jsem nekolik dni premyslela co napsat. A po dnesnim dni to jiz vim. Ne prace, ale pracovni prostredi me naprosto ubiji. Moje anglicke kolegyne pomlouvaji ostatni od rana az do vecera. Je to nesnesitelne. I kdyz me moje prace bavi, tak se budu muset poohlidnout po necem novem pokud nechci z te neuveritelne drbarny zblaznit. Kazdy vecer se citim vycerpana z toho suskani, posmivani a drbarny. Brrrr…. Je to hruza, horsi nez prava ceska pavlacova drbna.

    • Vanilka 29.6.2011 / 16:00

      Aha, a já už si myslela, že mě má čtenářská obec bojkotuje. Nějak se nikomu na téma práce nechtělo reagovat. To mi nedošlo, že o něm někdo bude několik dní přemýšlet. Ale máte pravdu, je to takové hlubší téma. Asi se nedá jen tak odpovědět „líbí – nelíbí“.
      Šuškání, drbání a pomlouvání je velká neřest. A bohužel se na ni dá narazit zřejmě ve všech zemích světa. A nejen v převážně ženských kolektivech. I muži dokážou být pěkné drbny!

  4. zarox21 29.6.2011 / 15:25

    Když jsem začala po škole chodit do práce, připadalo mi hrozné trávit 8a1/2 hodiny v kanceláři a 2 hodiny na cestě do ní a z ní. Na život už pak zbýval více či méně opravdu jen víkend. Bylo to ubíjející a chtěla jsem to změnit. Po roce 89 se to opravdu povedlo a dvacet let jsem se – přes nechápavé kroucení hlavou blízkých – každý den do práce opravdu těšila. Pak firma, pro kterou jsem pracovala, opustila republiku a od té doby se plácám a čekám, že se na mě ještě jednou usměje štěstí. Jen chci říct, že chodit rád do práce s nadšením možné je a nemusí to být vaše vlastní firma 🙂

    • Vanilka 29.6.2011 / 15:56

      Tak to ráda slyším! A držím palce, abyste to znovu našla práci, ve které se vám bude líbit.

Zanechat Odpověď

