Ponocuju

Minule jsem psala o knížce „The Happiness Project“, která mě velice inspirovala hned v několika směrech.

Pokud si dobře vzpomínám, už v první kapitole se autorka zabývá svým denním režimem a tím, že pouhé chození dřív do postele jí pomáhá cítit se šťastnější. Okamžitě jsem s ní byla za jedno: i já bych se cítila mnohem šťastnější, kdybych chodila dřív spát! A taky se o to už dlouhé měsíce marně snažím! Den je ale příliš krátký na to, co všechno chci stihnout. Pravděpodobně bych měla snížit nároky, které sama na sebe kladu. Opravdu si nedokážu představit, jak jednou budu fungovat, až (jestli) budu mít vlastní děti.

Tenhle týden je ze všech mých dávných i nedávných pokusů nejhorší. Motýl je na svém každoročním treku s kamarády a společnost mi přijela dělat maminka. Jsem samozřejmě hrozně ráda, že tu je. Vidíme se tak málo… Momentálně mám ale tolik  práce! Momentálně? Kolik let už tohle říkám? Kolik let už tohle píšu všem kamarádkám, které by za mnou taky chtěly přijet?

Své dny se tedy tento týden snažím maximálně zasvětit svojí mamince. Když za mnou vážila tak dalekou cestu, musím se jí přece věnovat. Pokusila jsem se v rámci možností připravit svou práci dopředu – před jejím příjezdem. Jiné věci zase budu dohánět příští týden.

Některé záležitosti je ale nemožné předvídat ani nechávat na později. A tak obvykle mezi jedenáctou hodinou a půlnocí popřeju mamince dobrou noc, zalezu si do postele s notebookem a ještě zhruba hodinu nebo dvě pracuju. Pak si natáhnu budíka na 6:40, dvacet minut mi trvá, než se doopravdy proberu a pak pracuju znovu, dokud nezaslechnu zvuk varné konvice a hrníčků na čaj – znamení, že maminka je vzhůru (většinou kolem deváté).

Myslíte, že přes den bývám unavená? Odpověď zní: ano.

Myslíte, že jsem unavená teď – v 1:30 ráno? Odpověď zní: ne. Překonala jsem svou klasickou krizi, která se většinou dostaví kolem 23 hodin a teď se mi spát nechce.

Jak asi budu vypadat ráno?

3 thoughts on “Ponocuju

  1. Sugar Free 29.6.2011 / 12:22

    Mluvíte mi z duše. Tedy, nejsem ani čistá sova, ani čistý skřivan, ale co jsem kvůli běhání začala místo v sedm vstávat v pět ráno, snažím se chodit dřív spát. Jenže se vždycky jako naschvál zaseknu na něčem zajímavém (já bych ty internety zakázala 🙂 ) a ráno si každou minutu trpce vyčítám 🙂

    • Vanilka 29.6.2011 / 15:55

      Vy dokážete jít v 5 ráno běhat? Závidím!!! Když mluvím o problémech se vstáváním, pohybuju se mezi 6:40 a 7:30 🙂

  2. Sugar Free 30.6.2011 / 11:01

    No hodinku mi trvá přehodit se do provozního režimu 🙂 Musím se aspoň trošku najíst a napít (bez toho bych nikam nedoběhla), pak chvilku počkat, než to tělo vstřebá. Takže reálně vybíhám tak v 6 🙂

Zanechat Odpověď

