Hledání osobního štěstí

Před časem jsem díky Šťastnému blogu objevila knížku The Happiness Project, kterou napsala New Yorčanka Gretchen Rubin. Vlastně jsem se nejdřív proklikala na její web happiness-project.com, ze kterého jsem se dozvěděla o knížce, ve které popisuje jeden rok svého života, který zasvětila testování různých způsobů a metod, jak se cítit šťastnější v každodenním životě.

Nejdřív jsem váhala: celý ten její web na mě působil jako klasická „amerikárna“, bláboly o pozitivním přístupu à la „keep smiling“. Pak jsem se ale do některých článků začetla a nepřipadaly mi vůbec špatné. Navíc k tomuhle mému „objevu“ došlo v době, kdy jsem si kladla otázku, jak je možné, že i když mám, co jsem chtěla, nepřináší mi to zdaleka takovou radost a uspokojení, v jaké jsem doufala. Přemýšlela jsem nad tím, co vlastně ve skutečnosti chci a co od života čekám, když na první pohled všechno mám a nic mi nechybí ke štěstí.

Myslím, že k podobným úvahám čas od času dospěje každý.

Knížku jsem si tedy objednala a vkládala do ní velké naděje. Nemohla jsem se dočkat, až mi ji Amazon dodá. Doufala jsem, že mi poslouží jako návod a že se díky ní mé touhy a přání trochu usměrní a naberou konkrétnější formu.

A stalo se.

Mezitím jsem se na Facebooku stala fanouškem Happiness Projectu (to se přece dneska musí!), a když se Gretchen Rubin na své Fanpage ptala „What book changed your life?“, neodolala jsem svému entuziasmu a napsala: „Your book is maybe changing my life. Right now.“

Opravdu jsem to tak cítila. Už po přečtení prvních dvou kapitol jsem měla chuť pokusit se o svůj vlastní Happiness Project. Gretchen Rubin k tomu ve své knize i na svém blogu otevřeně nabádá. Tvrdí, že každý Happiness Project je jedinečný, protože každého činí šťastným něco jiného a každý si tedy vytyčí jiné cíle a jiná předsevzetí.

Když jsem knížku dočetla, nebyla jsem si úplně jistá, jestli do toho chci jít. Odjakživa mám v sobě zabudovanou touhu být originální, tudíž zabývat se něčím, co byl nápad někoho jiného, se mi protiví. A Gretchen Rubin měla opravdu skvělý nápad, protože štěstí – osobní, rodinné, celosvětové – je přece přáním nás všech.

Potom mi teprve došlo, že na rozhodování už je pozdě. Můj Happiness Project už totiž začal a já si toho ani nevšimla. Vysvětlete si to jak chcete 🙂

Teď jen aby mi to vydrželo. Uvědomuju si totiž, že na otázku, kterou Gretchen Rubin položila na Facebooku, jsem měla odpovědět jinak.

Skoro každá kniha, kterou jsem přečetla, mi změnila život. Většinou ale jen krátkodobě – dokud jsem se nepustila do jiné. The Happiness Project bych si ale chtěla uchovat v paměti co nejdéle.

8 thoughts on “Hledání osobního štěstí

  1. Barbora 22.6.2011 / 08:53

    Pokud jde o mě, knížka Gretchen Rubin a hlavně její blog mi změnily život úplně zásadně, protože právě ona mě přivedla na myšlenku začít si psát svůj vlastní Šťastný blog.
    Je pravda, že občas mi připadá až moc jako taková „šprtka“, ale na druhou stranu, každý Happiness Project nějak odráží osobnost toho, kdo se do něj pouští… teď třeba čtu Jak být líný od Toma Hodgkinsona (což je svým způsobem také „happiness project“), a ten je doslova pravým opakem Gretchen. Ta pestrost se mi líbí.

    Mimochodem, viděla jste její video Days Are Long But The Years Are Short? (Myslím, že na blogu na to má odkaz).

    • Vanilka 23.6.2011 / 00:00

      Video jsem shlédla právě teď – díky za tip. Na jejím blogu je tolik zajímavých odkazů, nápadů a informací, že jsem se k němu ještě nedopracovala :-)))

      • Ranni zasilka :o) 26.6.2011 / 00:17

        Knizku jsem si nakonec objednala a dnes rano na me cekala ve schrance. Uzivam si „luxusu“ roznaseni posty nasi kralovskou postou i v sobotu. Uz se tesim az se vrhnu do cteni. :o) G.

      • Vanilka 26.6.2011 / 09:56

        Zažila jsem úplně to samé: od objednání po doručení v sobotu. Pěkné čtení přeji!

        Le 26 juin 2011 à 00:17,

Zanechat Odpověď

