Je libo čaj či kávu?

Na Dulcinee jsem dneska uveřejnila anketu, pomocí které bych chtěla zjistit, co kdo ráno pije. Zajímá mě i váš názor! 

U nás doma se po ránu k snídani vždycky pil černý čaj. Myslím, že moji rodiče si jinou alternativu ani neumí představit.

Já mám kávová a čajová období. I při tom kávovém ale ráno ze všeho nejdřív vypiju hrnek zeleného čaje. Zelený čaj totiž připravuje Motýl. Je to první, co udělá, když vstane z postele: sejde dolů do kuchyně, postaví na čaj, a když je vylouhovaný, přinese mi hrneček do postele (pokud ještě ležím) nebo do  koupelny (pokud už neležím). Je to taková naše tradice. Je pravda, že česat se a malovat a popíjet při tom čaj není špatné. Někdy ale selže načasování a mého hrnku se mi dostane, když už s úpravami svého zevnějšku končím. To mi pak Motýl hrnek přinese nahoru jenom proto, abych ho já zase snesla dolů do kuchyně.

Už několikrát jsem mu říkala, že to dělat nemusí. Mně totiž po ránu nejlíp sedne stejně ten čaj černý, takže když Motýl odjede do práce, často si uvařím další konev, tentokrát černého čaje. Ale on mi ten hrnek do koupelny nosit chce. A je to hezké – taková malá ranní pozornost. Já mu navíc za ten čaj vždycky poděkuju políbením a to je přece krásný start do nového dne.

Když mám ráno čas, vymačkám nám pomerančový džus. A když hned ráno někam vyrážím, připravím si kávu do termohrnku, kterou pak vypiju v autě.

Taky čím dál častěji slyším, že lidé po ránu pijí horkou vodu s vymačkanou citrónovou šťávou. Akorát jsem se ještě pořád nikde nedočetla, k čemu by to mělo být dobré. Nevím, jestli bych něco takového nalačno pozřela.

Jinak ve Francii spousta lidí po ránu pije kakao.

A co pijete ráno vy? Hlasujte, prosím:

 

22 thoughts on “Je libo čaj či kávu?

  1. asTMA 13.6.2011 / 12:26

    Ta horká voda s citrónem, jak píšou na eHow, prý má pomáhat úbytku hmotnosti, podporuje střevní peristaltiku a vyměšování, zlepšuje hydrataci pleti a má detoxikační účinky. Měla by posilovat imunitní systém a čistit krev.

  2. asTMA 13.6.2011 / 12:28

    A svoji odpověď „něco jiného“ upřesňuji – co zrovna je po ruce. :o) Nemám to nijak přesně nastavené, klidně to může být ochucená minerálka, zelený čaj bancha, černý čaj s cukrem a citrónem, jahodový koktejl (jako dnes). Neexistuje jednoznačná odpověď. :o)

  3. Ewík 13.6.2011 / 12:32

    Tak já jsem až do svých 26 let byla schopná po ránu pít jedině šťávu. Vodu s trochou sirupu. Čaj po ránu ani kafe mě nijak zvlášť netankovaly. To se změnilo poté, co jsem se nastěhovala ke svému příteli. Nastala nejvýraznější změna v mém životě. Začala jsem pít ráno čaj. S ním. A zvykla jsem si na to. Většinou pijeme černý nebo ovocný (Češi – jak jinak :-))

  4. Ondřej Vomáčka 13.6.2011 / 12:34

    Ráno vstávám většinou velice hekticky. Do práce jedu na kole nebo městskou, ve které v klidu klimbám.Takže první tekutiny do sebe vpravím až v kanceláři, kde si udělám ve většině případů černý čaj.

    • Vanilka 14.6.2011 / 16:51

      To já bych bez nějakého teplého nápoje do městské hromadné dopravy asi nedošla. Natož abych jela na kole! Tímto vyjadřuju svůj obdiv 🙂

  5. Jana Bolková 13.6.2011 / 12:51

    Tak ten první hlas u kakaa je můj 🙂 Neznám nikoho ve svém okolí, kdo by snídal kakao, ale těší mě, že alespoň něco mám s Francouzi společného. Čajuji hlavně v zimním období a především ovocné čaje. A kafe jsem se zatím pít nenaučila vůbec. Nechutná mi, ale krásně voní, vždy když ho někomu vařím.

    • Vanilka 14.6.2011 / 16:52

      To je dobře, že si aspoň někdo umí osladit život 🙂

  6. Havana Blues 13.6.2011 / 16:20

    Mno, kávu… pro tu jsem hlasovala, ale ve skutečnosti ráno rozpustnou s mlékem v poměru 1:1. Což je vlastně spíš nápoj kávového typu než něco, co by si zasloužilo nazývat se kávou. A k tomu ještě velkou sklenici vody s vlákninou.

    • Vanilka 14.6.2011 / 16:52

      Takovou kávu si dělám taky 🙂 Ovšem o vodě s vlákninou slyším poprvé. Copak to je?

  7. trb 13.6.2011 / 20:34

    má se pít vlažná voda s citronem, nejlépe trošku odstátá. praktikovala jsem to asi půl roku, výsledkem je velmi pravidelná návštěva toalety za účelem vyprázdnění střev, pročištění pleti (u mě teda hodně náznakové), lepší trávení a vůbec celková očista organismu. určitě to má antioxidační a jiné efekty a tak. prostě malý zázrak.

  8. Michaela B. 13.6.2011 / 22:05

    ja piju v zime caj, vetsinou ovocny, v lede sklenici studene vody, pripadne jiny dzus (malokdy pomerancovy) :))

  9. cernamoora 14.6.2011 / 01:58

    Ja tu horkou vodu s citronem zkusila pote, co jsem tady u tebe o ni cetla, a s prekvapenim jsem zjistila, ze nevidim skoro zadny chutovy rozdil mezi cajem s citronem a prave tou vodou, LOL, coz neni jiste chyba caje, ale toho, ze si do nej pravdepodobne davam citronu az moc, takze jedine, co je citit, je prave ten citron – aniz bych si to tedy vubec uvedomovala, nez jsem udelala ten pokus jen s horkou vodou. Mozna by byla zajimava dalsi anketa, a sice kolik citronu si lide davaji do caje – protoze ja si do jednoho pullitroveho hrnkou klidne vymackam cely (coz jsem udelala i do te horke vody) a zatim me nenapadlo premyslet o tom, jestli je to bezne, ale asi moc ne 😀

    • Vanilka 14.6.2011 / 16:53

      To je dobrý nápad! Určitě takovou anketu udělám: o citrónu a taky o počtu kostek (nebo lžiček) cukru. Díky!

    • VeVe 16.6.2011 / 13:28

      To je rozhodně zajímavý nápad na anketu… Mám totiž podobný „problém“. Černý čaj piji buď neochucený, nebo se 2 lžičkami cukru a hooodně citrónu. Lidé si ze mě dělají legraci, že piji místo čaje s citrónem „citrón s čajem“ 😀

  10. jolana88 14.6.2011 / 08:39

    kávu – jednoznačně – bez „svojí“ dávky každému slíbím, co mu ani PánBůh nedá 🙂 a svých 15min ranního klidu si nedám vzít .. jakožto totálně nesnídací typ – před zapojením se do procesu – zapíjím čajem, mindou, zeleninovou šťávou – ovoce odpoledne ..

  11. Witch 14.6.2011 / 12:29

    k té vodě: sklenka vody, zhruba pokojové teploty, je po ránu dost užitečná věc, hlavně pro vyprazdňování. Pár kapek citrónu je fajn kvůli chutím a pachutím v hubě. Protože už mívám trhané spaní, pár doušků si v noci dopřávám, většinou bez citronu. Ráno ale kbelík „černého“ čaje s citronem. Uvozovky proto, že se ten sáček jen tak ošmrncá a vytáhne. Zelený si luhuju, ovocný nepiju, ani příchutě.

    • Vanilka 14.6.2011 / 16:54

      Takový „černý“ čaj si taky dělám. Taky nemám ráda, když je moc silný. To je podobně jako s tou kávou s mlékem v poměru 1:1 🙂

  12. čaj s mlékem 17.6.2011 / 17:59

    čaj s mlékem 😉
    to mě naučila pít babička.

    Zkoušela jsem si několikrát dát po ránu i zelený čaj, ale hrozně mi po něm vždy bušilo srdce a to docela dlouho… Zajímalo by mě, jestli se to nestalo i někomu jinému. Asi to bude dáno nízkým tlakem, který je hodně tím zeleným čajem nakopnut? nic jiného mě nenapadá.

    To jsem zvědavá, jak anketa dopadne!

  13. Dana 20.6.2011 / 01:22

    Já také kakao. To mě naučil v dětství tatínek, který ho nosil mě a sestře ráno do postele. Teď mi ho už nikdo nenosí, ale když si ho udělám, nemusím už snídat, jak mě zasytí. Rychlé a dobré. Mňam.

  14. Zuzka 23.6.2011 / 02:19

    Piju kávu, ale předtím si dělám dvě deci teplé vody se sušenou syrovátkou. Je to sladké, po ránu to zahřeje žaludek a připraví ho na snídani a navíc to pomáhá střevní peristaltice, celkem rychle 🙂 Snad jediný rituál, který dodržuju opravdu pravidelně, je čištění zubů, ale syrovátka má dobře nastartováno být dalším, je mi po ní tak příjemně, že ji piju fakt už víc než půl roku denně. Jo a taky se v ní dá koupat 🙂

  15. Sugar Free 26.6.2011 / 21:07

    Hned ráno vypiju hrnek (obvykle) zeleného čaje a sním miniaturní porci čehosi, pak jdu běhat, a pak si doma/v práci dělám velkou snídani s velkým hrnkem čaje (jakéhokoliv). Jeden čas jsem pívávala Caro s mlékem, a jsem ráda, že jsem si na to teď vzpomněla, byl to prima rituál. Káva mi nechutná a džusy jsou na mě poránu moc studené a agresivní.

Zanechat Odpověď

