Kůň nežere okurkový salát

„Kůň nežere okurkový salát,“ byla první slova vynálezce telefonu, když poprvé zkoušel svůj přístroj. 

To jsem se dozvěděla v knížce Ivana Krause nesoucí stejný název jako můj dnešní příspěvek.

Co víc o ní napsat? Je to knížka zábavná, chvílemi hlubokomyslná a hlavně nesmírně pravdivá a výstižná.Vypráví příběh českého doktora filozofie, který za totality emigroval do Spojených států a po revoluci se dočasně vrátil do své rodné země. Zatímco on strávil mnoho let v demokratické zemi, obyvatelé malého městečka, ve kterém se usadil, aby dokončil svou knihu o marxistické ideologii, se životu v demokracii teprve učí. Někteří si na změnu těžko zvykají, zároveň se objevují první vykutálení podnikatelé a hlavnímu hrdinovi z toho jde občas hlava kolem.

Je to knížka o složité povaze české a o střetu kultur. O tom, jaké je to žít v cizině a pak se vrátit zpátky „domů“ a najednou tam ničemu nerozumět.

Tímto bych chtěla poděkovat kamarádce Evuš, že mi věnovala tak trefný dárek k mým loňským narozeninám. Mrzí mě, že mi to trvalo téměř rok, než jsem konečně našla čas si ji přečíst. 


Zanechat Odpověď

