Doučování matematiky

Minulý pátek jsem se ve čtyři hodiny odpoledne ocitla v tiché kavárně v centru Lucemburku. V rychlosti jsem tam do sebe soukala tuňákový sendvič a zapíjela ho kávou, protože jsem se nemohla najíst doma. Proč? Kvůli naší paní na úklid. Na tuhle součást práce z domova jsem poněkud zapomněla. Naše paní na úklid k nám chodí každý pátek a až dosud jsme se s ní potkávali jen málokdy. Teď ji asi budu vídat častěji. A je to zvláštní pocit. V klidu si ťukám do počítače, dohledávám informace, píšu článek, a ona zatím luxuje, vytírá, utírá prach, myje koupelnu. Celou dobu jsem si opakovala, že je to její práce, za kterou ji platíme, a já zase musím dělat svoji práci. Ale stejně jsem se cítila nesvá. Až do té míry, že jsem se v poledne prostě neodvážila jít si udělat oběd. Ve dvě jsem vyklidila pole a odjela na svoje pochůzky, mezi kterými jsem se zvládla najíst v té kavárně.

Všechny stolky byly prázdné, jen u jednoho postarší plešatý pán vysvětloval mladé hezké dívce ve věku gymnazistky matematiku. Ačkoli vypadal velice trpělivě, očividně ho nechápavost jeho svěřenkyně doháněla k šílenství. Pokaždé, když jí zadal nový příklad k výpočtu, dočkal se chybného výsledku. Zřejmě nechápal, co na tom ta slečna nechápe.

To já pro ni měla pochopení obrovské. Doučováním z matematiky jsem si na gymnáziu taky prošla – od spolužaček, a jednou dokonce od samotné paní profesorky. Bylo to peklo. Dnes vidím, že některé znalosti z matematiky se přece jen hodí: počítání s procenty (slevy, daně), převádění cen z eur na koruny a naopak, a taky trojčlenku často používám. To je asi tak všechno. K řešení rovnic o dvou či více neznámých jsem se naštěstí nikdy uchýlit nemusela.

Občas mám pocit, že všechno bylo jednodušší, když jsem byla mladší a neměla žádnou zodpovědnost ani starosti. Pohled na utrápený výraz té slečny mi připomněl, že i tehdy na mě číhaly různé nástrahy. Co se týče matematiky (a taky fyziky a chemie), jsem ráda, že mám tahle léta za sebou.

4 thoughts on “Doučování matematiky

  1. jane 18.5.2011 / 19:31

    Ty jo, to mi povidej. Ackoliv jsem mivala z matiky bud dvojku nebo trojku na gymplu, byla to nocni mura. Doted se mi nekdy zda, ze jsem ve tride, daji prede me zadani pisemky a ja vubec netusim co s tim. Dneska jsem taky byla s kamoskou v kavarne a vedle u stolu kluk ucil holku nejake rysovani, i kruzitko v tom bylo zapojene. Trochu jsem se osypala 🙂

  2. jolana88 19.5.2011 / 11:41

    ale – přiznejte – že je to milé a hezké vzpomínání 🙂

Zanechat Odpověď

