Mám kávové období

Kávová a čajová období se u mě pravidelně střídají. Při každé kávo-čajové změně se ale opakovaně divím. Především co se týče kávy, zvládám se ze stavu zbožňování dostat k nepředstíranému odporu.

Oba nápoje mají své výhody i nevýhody. Oba obsahují kofein, který stimuluje mozek a podporuje tím správné fungování paměti. Káva navíc podle nedávných studií vědecké pracovnice Jingmei Li ze švédského „Karolinska Institute“ údajně snižuje riziko výskytu rakoviny prsu: u žen, které pijí 5 šálků kávy denně, je riziko rakoviny prsu o 57 % nižší než u žen, které pijí kávu pouze jednou denně nebo vůbec.

Nic se ale nemá přehánět. Lidé, kteří pijí víc než 5 šálků kávy denně jsou obvykle lidé stresovaní a unavení, se špatnou životosprávou, což může pak být příčinou vážných zdravotních problémů, vysokého krevního talku a nespavosti.

U mě nespavost nehrozí. Naopak mám pocit, že na mě kofein nepůsobí vůbec. Můžu vypít tři espressa a jít si lehnout. A usnu raz dva.

Kávu piju pro její chuť. Dlouho jsem byla fanynkou kombinace „půl hrníčku Nescafé, půl hrníčku mléka“. To teda víceméně praktikuju pořád, ale kombinuju to s pravým italským espressem. Od té doby, co jsem zdědila maminčin úžasný espressovač, který nepoužívala (je nezlomnou příznivkyní klasického českého „turka“), objevuju nové chuťové vlastnosti kávy, o kterých jsem dříve neměla ani tušení. Především jsem vždycky byla přesvědčená, že nemůžu přejít z mlékem ředěného Nescafé na silné espresso, aniž bych si ho vydatně osladila. A většinou mi tím pádem espresso nechutnalo. Když jsem se ho nedávno poprvé odvážila neosladit, byla jsem příjemně překvapená.

Je ale jenom otázkou času, kdy kávu zase na čas nahradím čajem. To budu pít černý čaj k snídani, zelený po obědě a možná dojde i na „čaj o páté“ (samozřejmě se sušenkou).

Zanechat Odpověď

