Anketa o nejkrásnějšího Francouze

Před časem jsem se tady na blogu zamyslela nad tím, která známá francouzská herečka, zpěvačka či jiná známá osobnost pro mě ztělesňuje klasickou francouzskou krásu, a požádala jsem vás o váš názor.

Dnes už vám můžu prozradit, že mojí favoritkou byla Sophie Marceau.

Ve vašem hlasování ale zvítězila Juliette Binoche s 35 % hlasů (potlesk!). Sophie Marceau skončila druhá (24 %), za ní pak Brigitte Bardot (14 %), Catherine Deneuve (11 %), Vanessa Paradis (10 %) a nakonec Carla Bruni-Sarkozy (5 %). Řekněme, že paní prezidentová byla mírně znevýhodněná tím, že je Italka a v mé anketě se tím pádem ocitla tak trochu omylem.

Pro velký úspěch (a taky aby to bylo spravedlivé) jsem se rozhodla vyhlásit novou anketu, tentokrát o nejkrásnějšího francouzského muže. Opět vám představím 6 svých kandidátů, ovšem musím říct, že vybrat je pro mě bylo ohromně těžké. Kupodivu mnohem těžší než najít pěkné Francouzky!

Kritéria krásy se u mužů a žen velmi liší. Dokonce si troufám tvrdit, že muži vysloveně krásní nejsou. Anebo je my ženy soudíme prostě jinak. Abych to uvedla na pravou míru: když jsem si prohlížela fotky některých svých oblíbených francouzských herců, došla jsem k závěru, že je do ankety o nejkrásnějšího Francouze prostě nemůžu zařadit, ačkoli mají v mých očích obrovský šarm. Patří mezi ně například Daniel Auteuil a svým způsobem i Gérard Dépardieu, i když ten se za poslední desítku let bohužel proměnil tak, že už na mě dnes jeho ztracený šarm vůbec nepůsobí. A nakonec ani o mých šesti finalistech se nedá říct, že by to byli vysloveně krasavci.

Tak například Jean Reno. Na fotce můžeme konstatovat pár vrásek navíc, příliš málo vlasů, což má za důsledek podivně vysoké čelo. Přesto mi ve většině filmů (např. Magická hlubina, Purpurové řeky nebo Korsický případ) připadá naprosto neodolatelný.

Jean Reno

Nebo Vincent Cassel, který na sebe nedávno upoutal pozornost rolí v oskarovém filmu Black Swan, mi na fotkách připomíná žábu. Zároveň se ale umí do kamery zadívat velice jiskrným pohledem.

Vincent Cassel

Někteří herci mi úkol zkomplikovali tím, že vypadají v každém filmu jinak. Takový Romain Duris v hlavní roli filmů Erasmus a spol. a Erasmus 2 vypadá úplně jinak než ve filmu Paříž, kde se zase vůbec nepodobá hlavnímu hrdinovi z filmu (K)lamač srdcí.

Romain Duris

Jiní herci zase nepěkně zestárli. Dlouho jsem uvažovala nad tím, zda do svého výběru zařadit fotky z mládí Alaina Delona. Nakonec jsem se rozhodla mu dát šanci. Vždyť Brigitte Bardot byla taky krásnější, když jí bylo dvacet.

Alain Delon

Snad jen Guillaume Canet, který hrál např. ve Vadí nevadí, Prostě spolu nebo Nikomu to neříkej (mimochodem všechny tři filmy vřele doporučuju!) zůstává pořád stejný.

Guillaume Canet

A protože v našem ženském výběru nefigurovaly pouze herečky, rozhodla jsem se i mezi muže zařadit jednoho zpěváka. Christophe Maé je ve Francii populární. Já jeho písničky moc v oblibě nemám, protože mi připadají všechny na jedno brdo. Ale připadá mi velice fotogenický (na vlastní oči ho uvidím až 25. 5.).

Christophe Maé

Pořád mám ale pocit, že jsem na někoho zapomněla. Že mi uniká něco, co se ostatním zdá naprosto evidentní. A tak se neváhejte podělit o vaše vlastní kandidáty o nejkrásnějšího Francouze. 

Pokud jste spokojeni s mým výběrem, můžete hlasovat: 


17 thoughts on “Anketa o nejkrásnějšího Francouze

  1. vonrammstein 11.5.2011 / 20:06

    Reno je Španěl. Ale má můj hlas.

    • Vanilka 11.5.2011 / 20:13

      Já myslím, že se narodil v Casablance (Maroko). Ale má teď francouzské občanství. Zkrátka něco jako případ Bruni-Sarkozy 🙂 Le 11 mai 2011 à 20:06,

      • vonrammstein 12.5.2011 / 15:07

        Já to vyčetl v nějakém stručném životopisu, rozhodně měl původně španělské občanství, snad až někdy v nebo po pubertě odešel do Francie a pofrancouzštil si jméno. Takže formálně to Francouz určitě je 🙂

  2. kristii 11.5.2011 / 20:33

    Pokud hovoříme o kráse jako celku, tzn. i vnitřmí kráse, charismatu, vzhledu….pak pro mne s ohromným náskokem vítězí Jean Paul Belmondo 🙂

    • Vanilka 12.5.2011 / 07:56

      Belmondo byl další kandidát, taky jsem o něm uvažovala. Le 11 mai 2011 à 20:33,

  3. Barbora 11.5.2011 / 21:15

    Těžká volba! Můj typ je rozhodně Jean Reno, ale to podle mě vůbec není typický Francouz. Takže můj hlas dostal Vincent Cassel.
    S Romainem Durisem jsem jednou měla tu čest osobně (dělala jsem s ním rozhovor, když byl v Praze na Dnech francouzského filmu) a překvapilo mě, jak je MALÝ!
    Pokud jde o Guillauma Caneta, nechápu, že na něj letí nejkrásnější ženy světa (Diane Kruger a teď Marion Cotillard).

    • Vanilka 12.5.2011 / 08:22

      Ano, to bývá ve Francii častý úkaz: někteří krásní muži jsou… prostě malí. Le 11 mai 2011 à 21:15,

    • Vanilka 12.5.2011 / 08:23

      Ale toho jste si ve Francii jistě sama všimla. Le 11 mai 2011 à 21:15,

  4. VeVe 13.5.2011 / 09:57

    Rozhodně Jean Reno! Můj milouš :-). Hrál taky ve filmu Leon s mladičkou Natalii Portman a v komedii Drž hubu :-).
    Jak nemám ráda fotbal, tak mi je sympatický ještě Zinedine Zidane.

  5. VeVe 13.5.2011 / 10:03

    Jinak, vůbec není vidět, že nadržuješ Renovi :-)… 1.na seznamu, velká fotka a zrovna fakt pěkná… Nepřijde mi, že by byl vyloženě hezký, dokonce má i dost nesymetrický obličej, vrásky, pytle pod očima… ale to charisma!!!

    • Vanilka 14.5.2011 / 14:49

      Já mu nenadržuju. Charisma má ohromné, ale můj favorit je přece jenom Romain Duris.

  6. Yvonne 16.5.2011 / 14:14

    Dlouhodobá nezdravá obsese mi velí uvést jméno Florent Mothe, ale jsem si jistá, že nejsem ani trochu objektivní.

    Christophe je docela fotogenický (jeho písničky taky moc nemusím), ale osobně mi třeba Emmanuel Moire připadá hezčí. Pokud chci být opravdu objektivní, pak by měl můj hlas dostat Jean Reno. Možná není zrovna největší krasavec, ale to charisma!

  7. Žabka 19.5.2011 / 12:42

    Já osobně bych do té ankety zařadila i Gérarda, mám ho ráda, je to sympaťák a přijde mi od pohledu hrozně sexy 🙂 Teda připadal do doby, než hrál v „Drž hubu“ ale třeba jako Obelixe ho zbožňuju, divné, že? 🙂
    Můj hlas: Reno 🙂

    • Vanilka 19.5.2011 / 19:07

      Je to prostě otázka vkusu. Gérard je klasický případ muže, který má k ideálu mužské krásy daleko, což ovšem neznamená, že nemůže být sexy.
      Mimochodem nakoukla jsem na váš blog a je to zajímavé a vtipné čtení. Zatím jsem tedy přečetla jen článek o ženské kráse a o odstraňování chloupků, ale četlo se to báječně a už se těším, až budu pokračovat.

  8. Fiah 21.5.2011 / 14:54

    Dostala jsem se na Vaše stránky náhodou včera no a tohle je prostě anketa pro mě 🙂 Z nabízených kandidátů jednoznačně Jean Reno – ty oči, ten šarm, ta tajemnost…
    A kdo mi v seznamu chybí? Budete se smát, ale Patrick Bruel (sice zpěvák, ale taky hraje). Roztomilý pohled a k tomu ten lkavý hlas 🙂 . A z nejmladších určitě Gaspard Ulliel.
    Hana

    • Vanilka 22.5.2011 / 21:52

      Milá Hano, nesměju se. Na Patricka Bruela jsem při svém výběru myslela taky. Gasparda jsem si musela vyhledat na Googlu. Pár filmů, ve kterých hrál, jsem sice viděla, ale vůbec si ho nevybavuju. Ale na fotkách je roztomilý, to musím uznat.

  9. ladyesik 2.7.2012 / 00:15

    Na Renovi se mi taky líbí hlas 🙂 Možná i českého dabéra. (K)lamač srdcí bylo obrovské zklamání a v tomto filmu se mi herec moc nelíbil.

Zanechat Odpověď

