Ovoce

Na začátek bych vám ráda poděkovala za všechny milé reakce na můj poslední příspěvek, ať už přišly v podobě komentářů, e-mailů, SMSkou nebo po Skypu. Vaše držení palců a přání štěstí mě krásně hřeje u srdce. 

V rámci boje s jarní únavou (která se mě drží už od minulého jara) jsem se rozhodla zvýšit svůj každodenní přísun ovoce. Kofein nezabírá, tak to zkusím s vitamíny.

Už na gymplu jsem se inspirovala svou spolužačkou Evou a snažím se dodržovat její pravidlo „aspoň jedno jablko denně“. Ne že by jablka patřila k mým nejloblíbenějším potravinám. Jde spíš o dostupnost a snadnou konzumaci. Jablko můžu ráno strčit do kabelky, odpoledne ho stačí opláchnout, není třeba žádný nástroj ani ubrousek.

Teď jsem se ale rozhodla doopravdy využít široké nabídky všech ovocných plodů, které se nám v místních supermarketech dostává, a začít ovoce snídat, svačit a taky obědvat a večeřet (tedy jako dezert).

Motýl navíc ohromně rád nakupuje v obchodě La Provençale. Je to něco jako české Makro, tedy obchod určený spíš pro jiné obchody a hlavně restaurace, čemuž je také přizpůsobená otevírací doba (od 5 do 11.30 a od 14 do 17 hodin). Aby si tam člověk mohl jít nakoupit, musí se prokázat členskou kartičkou, která se vydává jenom firmám, ne soukromým osobám. Motýl takovou kartičku má díky vydavatelství, ve kterém pracuje.

Narozdíl od Makra se v La Provençale  všechno nemusí kupovat v obrovských baleních a v mnoha kusech. Ceny jsou srovnatelné s normálním supermarketem, avšak sortiment se malinko liší. Třeba právě nabídka ovoce je širší a plody jsou daleko lahodnější, protože jsou doopravdy zralé. A taky ryby a mořské plody tam mají čerstvé a výborné. Cena na účtence bývá pak trochu vyšší ne proto, že by zboží bylo drahé, ale spíš proto, že spoustě věcí se prostě nedá odolat.

Do La Provençale jezdí Motýl obvykle sám v sobotu ráno (tím nemám na mysli každou sobotu!), kdy mají otevřeno od 5 do 11 hodin. Motýl je ranní ptáče, takže zatímco já dospávám deficit z týdne, on pořídí všechno možné. Včera přivezl například: banány, grepfruity, pomeranče, citrony, jahody, mango, avokádo, mandarinky.

A tak jsem dneska mohla k snídani připravit první vitamínovou bombu: zelený čaj, jahody, mango a jeden ze svých oblíbených smoothies.

Mimochodem i náš mixér byl zakoupen v La Provençale. Tehdy jsem měla za to, že je to naprosto zbytečná věc. Bez mixéru jsem žila předtím, žila bych určitě i nadále. Velice rychle jsem na sobě ale zpozorovala jistý druh uspokojení, když můžu zmáčknout tlačítko a pozorovat, jak se v té skleněné nádobě všechno pěkně míchá. Stala jsem se závislá na mixování čehokoli: polívek, pomazánek a mléčných a ovocných koktejlů.

Mezi moje nejoblíbenější patří banán & kiwi, přičemž kiwi lze nahradit jahodami, což je ještě lepší, ale přece jenom jahody s chutí jahod se v obchodech nedají sehnat po celý rok:

  • 1 banán
  • 1 kiwi
  • 1 bílý jogurt (lepší je řecký jogurt, protože je hutnější)
  • troška mléka

Banán nalámu do mixéru, přidám oloupané a pokrájené kiwi, jogurt, mléko a zmáčknu knoflík (jůůůů). Po asi minutě mixování je snídaně hotová.

A dneska jsem smíchala 1 banán, 1/4 manga a šťávu vymačkanou ze 2 pomerančů. Mňamka.

A takový byl výsledek
Mixér, dnes už nepostradatelný kuchyňský pomocník
3 thoughts on “Ovoce

  1. Terka L. 17.4.2011 / 22:55

    Mixer mám podobný (akorát má jen jedno tlačítko) a nejvíc na něm dělám jahodové koktejly, mňam.. 🙂 Díky za tip na další mix ovoce! 🙂

  2. jane 23.4.2011 / 15:26

    Doporucuju vyzkouset jeden vyborny drink. Na dno sklenicky dat med, rozmixovat pomerance a mandarinky a pit pak brckem. Vyborny.

Zanechat Odpověď

