Domeček

Systém ve WordPressu je nastavený tak, že se nejdřív zadá titulek, a teprve potom se napíše příspěvek. Někdy mi ale činí obtíže titulek určit předem. Jak jen můžu tušit, v co mé myšlenkové pochody nakonec vyústí? Navíc s mou (marnou) snahou být originální tenhle postup opravdu nejde dohromady. Vězte, že dnešní příspěvek se místo „Domeček“ taky mohl jmenovat „Nový objev“, „Cestička k domovu“ nebo „Můj dům, můj hrad“. Od všech těchto názvů jsem nakonec upustila, protože mi připadaly přehnané. „Domeček“ bude určitě daleko výstižnější.

Na začátek bych měla připomenout, že než jsem se ze zamilované pomatenosti odstěhovala s Motýlem na francouzský venkov, bydlela jsem v jedné z velmi populárních čtvrtí v Lucemburku, v pěkném novém bytě, ve kterém nám ale ve dvou (a občas ve čtyřech) bylo trochu těsno (jen obývák spojený s kuchyní + ložnice).

Ta čtvrť se jmenuje Merl. Je to klidná rezidenční část hlavního města. Do centra se dá dojít pěšky, přitom jsou v blízkosti i různé polní cesty, kde se dá běhat či jezdit na kole. Přístup na dálnici směrem na jih, kde s Motýlem (zatím) oba pracujeme, je snadný – žádné zdlouhavé dopravní zácpy nehrozí. Do nejbližšího supermarketu je sice praktičtější dojet autem, zato jsou ale v okolí benzínové pumpy, na kterých si člověk může nakoupit i základní potraviny 24 hodin denně. Je tam park, hudební konzervatoř, školy. Co víc si může mladý pár přát?

Jedná se tedy v mých očích o naprosto dokonalou čtvrť. Bohužel svůj pohled na věc pravdědobně sdílím s většinou obyvatel, kteří už v Merlu žijí a kteří svá obydlí nechtějí opustit. Jinak řečeno je zde nabídka volných nemovitostí velice omezená. Ceny jsou pak sice malinko rozumější než v sousedním Belairu nebo na luxusním Limpertsbergu, o to rychleji se ale případný zájemce musí rozhodnout.

Tudíž když jsem včera úplně náhodou zmerčila na jednom domě v Merlu ceduli „na prodej“, ihned po návratu do kanceláře jsem si ho vyhledala na internetu a bez váhání jsem nám domluvila prohlídku. Na dnešek. Neodradilo mě ani vykrucování realitního agenta:

On: „Tak já vám dám adresu a jeďte se tam nejdřív podívat.“

Já: „Vždyť vám říkám, že jsem dneska jela kolem. Právě tak jsem na ten dům natrefila. Takže zvenku už jsem ho viděla!“

On: „A jaký máte rozpočet?“

Já: „Zhruba ve výši zobrazené na vašich internetových stránkách.“

On: „A s rekonstrukcí nebo bez?“

Začalo mi svítat. Takže barabizna. No jistě, co jiného bych za takovou cenu mohla čekat?

Nakonec jsem ale ráda, že mě realitní agent zbavil mých přehnaných nadějí. Na schůzku s ním jsem dnes jela bez jakéhokoli očekávání. A tudíž jsem nebyla zklamaná. Naopak.

Dům není velký, ale je praktický. Byl postavený ve 30. letech a současný majitel v roce 2003 vylepšil jen to nejnutnější: vyměnil kotel, nechal udělat novou střechu, vyměnil okna, natřel fasádu. Vnitřek je samozřejmě dost omšelý. Budoucí kupec bude muset zainvestovat:

  • Pořídit novou kuchyň. Zbourat dvě stěny a vytvořit tak v přízemí kuchyň spojenou s obývákem.
  • Zcela předělat WC v přízemí a koupelnu v prvním patře. Vybudovat malou koupelnu v druhém patře (voda tam zavedená je, toť vše).
  • Předělat elektrické vedení v celém domě.
  • Tepelně zaizolovat.
  • Kompletně vymalovat. Podlahy jsou dřevěné a zachované, s těmi bych nic nedělala.
  • Kvůli nedostatku času a fantazie by nejspíš bylo vhodné svěřit realizaci nějakému šikovnému architektovi. Na kolikpak takové služby asi přijdou?

V každém případě mám pocit, že by se tenhle domek dal proměnit v něco naprosto kouzelného. Určitě by nás to stálo čas, namáhu a finance, ale na druhou stranu by to byla svkělá příležitost vybudovat si domov podle našich představ. Viděli už jsme spoustu domů, které byly teoreticky připravené k nastěhování, akorát že vkus předešlých majitelů neodpovídal tomu našemu. V Lucembursku je navíc celkem běžné, že si lidé nechávají do koupelen zabudovat jacuzzi a sauny, které jsou pak samozřejmě připočítané k ceně domu. My ale jacuzzi ani saunu nepotřebujeme.

Zdá se, že nás čeká víkend plný událostí. Zřejmě definitivně spustím svůj projekt (ano, už!) a možná se i posuneme o krok dál v otázce bydlení. Tak držte palce, ať se vše vydaří!

5 thoughts on “Domeček

  1. Terka L. 15.4.2011 / 18:12

    Tak to bylo skvělé, mít domeček ve čtvrti, která vám vyhovuje a navíc si ho předěláte podle svého.. Držím palce! 🙂

    • annapos 16.4.2011 / 18:12

      Mít sen, bydlet v ráji je krásné, ale jsem už starší člověk, tudíž spíše realista a vzhledem ke jménu, které jste si dala, soudím že jste kvítek jemný a voňavý, ze zkušenosti vím že splnit si sen je především hodně tvrdé práce, odříkání a potom se plní sny a nejen o vánocích, jak zpívá Janek L. Tato místa jsem procestovala a kdybych se znovu narodila tak bych neváhala, milá Vanilko. Přeji štěstí a hodně silné vůle. Anna

  2. ladyesik 5.7.2012 / 09:53

    Nemusíš psát nejdřív titulek, než napíšeš článek 🙂

Zanechat Odpověď

