Umíte vyměnit kolo?

Dneska jsme cestou do práce s Motýlem píchli kolo. Levé zadní. Na dálnici kousek před tunelem. V tunelu se zastavit nedá. Za tunelem je prudké stoupání, tam se taky zastavit nedá. Dojeli jsme tedy až na dva kilometry vzdálené parkoviště. V té době bylo kolo cítit spáleninou a vypadalo takhle:

Motýl se bez váhání pustil do výměny kola. Já bych bývala zavolala nějakou asistenční službu. Já se totiž v podobných situacích chovám jako slabá a bezmocná žena (protože v takových situacích JSEM slabá a bezmocná). Já bych se ve svém nažehleném čistém oblečení po zemi neválela. Motýl svou (mnou vyžehlenou!) košili obětoval.

Úplně neužitečná jsem ale nebyla. Motýlovo odhodlání se totiž rychle vypařilo po několika marných pokusech silou vypáčit rezervní kolo z podvozku. Motýl totiž jezdí terénní Toyotou, která má rezervu uloženou v místě označeném na obrázku:

Ano, to já jsem měla ten spásný nápad vyhrabat z přihrádky u spolujezdce uživatelskou příručku. Stála jsem nad na zemi ležícím Motýlem a předčítala, kam co strčit a za co zatáhnout. Tomu se říká týmová práce.

Celá akce mi připadala velice náročná. Myslím, že nám kdysi v autoškole říkali, že kolo by měl dokázat vyměnit každý řidič sám. Já bych to sama určitě nedokázala. Asi bych totiž ani neotočila jediný z těch šroubů, které kolo upevňují. A pokud by se mi nějakým zázrakem podařilo auto pomocí heveru nadzvednout a šrouby povolit, nevím, jestli bych měla dost síly na to, abych kolo sundala a nandala místo něj to náhradní.

Nehledě na to, že v mém autě ani žádné rezervní kolo není. Ve Francii totiž není vození rezervy povinné. Místo něj mám v autě kit de réparation pneu, tedy balíček, pomocí kterého bych propíchnuté kolo měla dokázat opravit. Připadá mi to jako ještě daleko větší sci-fi než kolo vyměnit.

A co vy? Už jste někdy na silnici píchli/y? A vyměnili/y jste si kolo sami/y?

One thought on “Umíte vyměnit kolo?

  1. mne sa zatiaľ nič podobné nestalo, ale známy pichol gumu,..zastal a zavolal číslo, ktoré mu dali pri povinnom zmluvnom poistení, počkal 30 minút, prišiel ujo, ktorý pneumatiku vymenil za rezervnú dojazdovú a bolo… nie žeby známy na to nemal sily, ale v saku si nechcel líhať pod auto :))) toto mi príde ako lepšie riešenie a určite ako žena by som to riešila podobne.

Zanechat Odpověď

