Češi jsou čím dál milejší!

Další z bleskových prodloužených víkendů v Čechách.

Odjezd v pátek v poledne ve velmi podivném rozpoložení. Návrat dnes – tedy v pondělí – večer opět ve velmi podivném rozpoložení. Ovšem to, co proběhlo mezitím, bylo naprosto v pořádku.

Sobotní lyžování na velmi mokrých zbytcích sněhu. Pak sledování závodů ve snowboardových (a jiných) skocích. Rodinná večeře v restauraci U horkých kamenů v Jilemnici (mňam).

V neděli jsme lyžování vzdali a podnikli výlet na Černou horu a pak procházku po Janských lázních. A večer přesun do Prahy na návštěvu k mé milované sestře, která nám připravila báječnou večeři a poskytla nocleh.

A dnes malý shopping v Praze! Po snídani v kaváně Louvre jsem Motýla zatáhla do obchodu Pietro Filippi na Národní a byla očarována. Velmi milé prodavačky, které mi několikrát nabídly asistenci při výběru. Motýlovi byla nabídnuta káva, zatímco já si prohlížela šatičky, saka, kostýmky a svetříky. Některé věci mi připadaly opravdu velmi originální, i když jsem nakonec odešla s prázdnou (a teď toho lituju).

Další zastávka byla o kousek dál v Humanicu. I tam jsem musela zkonstatovat, že přístup prodavaček je v Čechách na dobré cestě. Už se tolik nemračí jako dřív. A komunikují! Odnesla jsem si odtamtud krásné nové botičky, ze kterých mám velkou radost. Konečně mám pocit, že držím krok s módou. Boty na klínku jsou totiž prý absolutní jistota pro tuto sezónu. Ty moje jsou ohromně ženské a jemné, a budou se mi hodit jak k černým kostýnkům, tak k džínám.

Kromě prodavaček na nás byli milí taky všichni číšníci a servírky, a to nejen v Praze, ale i v Krkonoších. Zmiňuju se o tom proto, že ještě před rokem jsem si z Čech odvezla hned několik velmi špatných zkušeností a za českou „pohostinnost“ jsem se tehdy opravdu styděla.

Jen pár výtek:

  • Ve většině obchodů je nesnesitelné vedro.
  • Prahu hyzdí neuvěřitelné množství reklam neuvěřitelných rozměřů!!! Jak TOHLE může někdo dovolit a schválit?! I na krásných, historických budovách?!!!
  • V restauracích by nebylo od věci servírovat lidem, kteří sedí u jednoho stolu, jídlo všem najednou, a ne postupně.

Ale to jsou drobnosti, které se dají přejít se schovívavým úsměvem.

Pak jsou samořejmě věci, nad kterými Motýl kroutí hlavou, stejně jako já kroutím hlavou ve Francii. Dříve jsem se snažila členům svojí rodiny vysvětlit, že by měli dělat všechno po francouszku, aby to bylo správně. Teď jsem pochopila, že žádné „správně“ není. A že Motýl bude muset pochopit, že když je u nás, věci se dělají po našem.

5 thoughts on “Češi jsou čím dál milejší!

  1. jolana88 5.4.2011 / 21:11

    většinou se nadále k ryze českému zákazníkovi – zvl. mimo Prahu – chová stále stejně – blbě 😦

    • jolana88 5.4.2011 / 21:13

      a jídlo k jednomu stolu najednou – je známkou kvalitního provozního event. majitele – a personálu – to platí všude, pořád.. PS – omlouvám se, nevím, proč neodešlo najednou

  2. veve 7.4.2011 / 11:15

    Vedro… přesně… všude a pořádný. Už jen než se člověk rozhlédne, kterým směrem se vydá, leje z něj… nemluvě o tom, když si vybírá, co zkusí, drží u toho na ruce 3 vrstvy oblečení 🙂
    Jinak jsem zkusila v Trutnově jeden krámek s italským zbožím. Dražší, než obyčejné obchody, ale nic nedostupného. Zboží poněkud zvláštní, ale módě moc neholduji a nerozumím. Každopádně jsem odpověděla na dotaz,zda mi mohou pomoci, že se chci jen podívat, nic konkrétního nesháním. „Tak my Vás necháme v klidu prohlížet“ odpověděla paní moc mile. Za půl minuty u mě byla a rvala na mě co našla…a tohle si zkuste, no to vám půjde, na vaší postavu jako dělané, nevrstvíte? ale to se teď nosí. To nevadí, že to vy nenosíte, to zkuste. A protože mi to bylo hloupé, podlehla jsem a šla zkoušet. Ani marné prostesty, že už nechci, že nikdy zkoušení nemám ráda a že už toho bylo moc, prostě nezabíraly… byla moc milá, ale co je moc…:-D no ale jedno tričko jsem si přejijen odnesla :-)a kupodivu ne, aby to nebylo blbý, ale je fakt pěkné…

    • Vanilka 7.4.2011 / 11:22

      No vidíš, jaký měla ta paní obchodní talent! Ale souhlasím s tím, že nic se nesmí přehánět. Nevšímavá prodavačka může odradit, příliš pozornosti ale taky.

  3. ladyesik 26.6.2012 / 09:40

    Ještě jsem snad nenarazila na blog, kde by blogerka nebyla z Prahy a blízkého okolí. Až je mi líto, že taky nejsem v tom víru dění. Spíš teda výstav a kulturních akcí než obchodů.

Zanechat Odpověď

