Kylie Minogue

Před čtyřmi lety přijela Kylie Minogue koncertovat do Luxu. Tehdy to byla obrovská událost. Naše noviny uveřejnily na titulní stránce tajemný inzerát:

Celé Lucembursko se ten den zabývalo tím, co znamená ten tajemný klikihák uprostřed stránky. Naše noviny se tehdy dostaly dokonce do státní televize. Pro mě to byla první velká spolupráce s nejdůležitějším organizátorem koncertů v kraji. A koncert Kylie Minogue byl vyprodaný během několika dnů.

Včera se Kylie vrátila. Tentokrát koncertovala na francouzské straně hranic, v nedalekém sále Galaxie ve městečku Amnéville, který může pojmout až 12 000 diváků.

Když jsem svým kolegům v práci sdělila, že se na koncert chystám, vůbec z toho nebyli tak „paf“, jako byli všichni o čtyři roky dříve. Někteří se mi dokonce i trochu smáli. Já si ale vybavila písničky mého dětství, které jsem poslouchala na svém vymodleném walkmanu:

(A smějte se mi, jak chcete.)

Zradu jsem začala tušit už minulý čtvrtek, kdy mi do práce zavolal kluk z Galaxie, se kterým vyjednávám všechny „partnerships“, a sdělil mi, že pokud máme v novinách kolegy nebo inzerenty, kteří by si na koncert přáli jí, může nám věnovat neomezený počet míst. Nevěřila jsem svým uším! Většinou je nesmírně obtížné dostat pár lístků navíc, než co jsme si původně dohodli. A najednou nám sám od sebe nabízí neomezené množství?

Moje podezření se potvrdilo už cestou do koncertní haly. Při velkých koncertech bývá těžké se tam skrz kolony aut dostat, zaparkovat a po koncertě zase odjet. Ale včera nám dokonce na VIP parkovišti ani nezkontrolovali lístky.

Sál by poloprázdný. Ne, to jsem se vyjádřila nepřesně. Podle mých odhadů tam bylo maximálně 3 000 lidí. Což v sále připraveném na 12 000 lidí působí poněkud… prázdně.

Přišlo mi to líto. Kylie předvedla velice profesionální show, se spoustou triků a obdivuhodných efektů. Především „živá fontána“ na závěr byla nádherná. Dokážu si přestavit, kolik času zabralo nacvičení choreografie a všech technických detailů. Publikum bylo nadšené, ale bouřlivý potlesk 3 000 párů rukou zní prostě jinak než potlesk 12 000 párů rukou. Atmosféra zkrátka za moc nestála.

Kylie chce údajně po tomhle turné svou kariéru ukončit. Pevně doufám, že ostatní koncerty téhle její závěrečné „šňůry“ mají větší úspěch. V opačném případě asi měla svou kariéru ukončit před čtyřmi lety, když ještě byla na vrcholu slávy. Protože hrát před poloprázdným sálem a tvářit se, že je všechno v pořádku, musí být pro hvězdu se třicetiletou kariérou opravdu těžké.

Zanechat Odpověď

