Klobouk

Rozhodla jsem se, že si pořídím klobouk.

Nikdy dřív mě to nenapadlo. Naopak mi vadilo pomyšlení na splihlé vlasy, které bych po sundání klobouku jen horko těžko dostávala do původního stavu.

Ale vlasy jsem ostříhala a najednou mi pořízení klobouku připadalo jako báječný nápad. Samozřejmě by bylo potřeba ho důkladně sladit se zbytkem oblečení. Popřípadě pořídit s kloboukem rovnou i nové sako, což není zrovna ekonomické.

Co mě inspirovalo?

1. Tahle fotka na blogu The Sartorialist:

Nutno říci, že ta slečna je prostě dost hezká a sluší jí nejen ten klobouk (sladěný se sakem), ale i ten děravý, jakoby od cigaret propálený svetr. To se někdo má.

2. Takhle fotka z přehlídky návrháře Juanjo Oliva na Madrid Fashion Weeku:

No dobře, tenhle klobouk by mě při nošení možná trochu obtěžoval.

A to mě dovedlo k zamyšlení, kdy, kam  a při jaké příležitosti budu vlastně svůj klobouk nosit. A pořád na to nemůžu přijít.

Do práce a z práce jezdím autem, většinou sama, takže nejenže bych ho nemohla vystavovat na odiv, ale navíc by mi asi při řízení trochu překážel. V horším případě bych se dostala do kategorie otřesných řidičů v klobouku.

(Znáte je: ti důchodci, co v neděli odpoledne vyvezou svou naleštěnou starou škodovku na výlet, nerozhlíží se na křižovatkách, jedou 80 km/h na dálnici a 30 km/h v obci. Existují i ve francouzské a lucemburské verzi. Akorát nejezdí ve škodovkách. Poznávací znak: klobouk nebo rádiovka.)

V kanceláři bych v klobouku působila asi poněkud výstředně. A možná by mi bylo také horko.

Na pracovních schůzkách by také nebylo slušné sedět v klobouku. Tak snad jen na cestu od auta na schůzku, z kanceláře k autu apod. – jenže to je většinou jen pár kroků.

Samozřejmě by to bylo něco jiného, kdybych žila a pracovala v nějakém větším městě a do práce chodila pěšky nebo jezdila městskou hromadnou dopravou.

Ach jo, proč jen se od jakéhokoli tématu vždycky dopracuju k závěru, že se zkrátka musíme přestěhovat?!

4 thoughts on “Klobouk

  1. :) 24.2.2011 / 20:47

    tak to, ze ridici v klobouku maji svou povest i v jinych zemich me dost pobavilo 🙂 jsem myslela, ze to je jen ceske specifikum 😀

    • Vanilka 26.2.2011 / 14:43

      Kdepak. Já myslím, že jsou všude. Akorát nejen druh auta, ale i styl klobouku se může v různých zemích lišit.

  2. annapos 25.2.2011 / 18:51

    V mém mládí klobouk byl samozřejmě vrchol elegance, cesta k moři bez klobouku, nemyslitelné ale kam sním třeba v letadle, ten širák překážel všude a všem, to generace přede mnou ta to měla jednoduché, existoval přímo pro klobouky patřičný obal, ale nejjednodušší to máte dnes nedbalá elegance dovoluje klobouk nacpat prostě do kufru a čím zmudlanější tím módnější. Zdraví Anna

    • Vanilka 26.2.2011 / 14:47

      No já myslím, že ani jeden z těch klobouků v mém příspěvku, které se mi tolik zalíbily, by se nedal zmuchlat do kufru. Ty prostě patří na hlavu.
      A kdyby na to přišlo, i obal na klobouk by se mohl považovat za módní doplněk. Aspoň teda ten, co nosila Julia Roberts ve filmu Pretty Woman, byl elegantní velice.

Zanechat Odpověď

