Kdo maže, ten jede

A čím se teď mažu?

Jak už jsem se jednou zmínila, očekávané zázraky způsobené krémy značky Lancôme se nedostavily. Ne že by byly vysloveně špatné. Neosypala jsem se po nich, mají příjemnou konzistenci, hezky se roztírají a vstřebávají, a celkově je příjemné se jimi ráno či večer namazat. Jenomže se zásadním způsobem neliší od jiných, cenově dostupnějších krémů. Myslím si, že od určitého věku (který jsem možná stejně prošvihla) je nutné dodávat pleti to, co jí chybí (vitamíny, hydratace), a to nejenom různými kosmetickými přípravky, ale taky dodržováním pitného režimu, přísunem vitamínů v potravinách atd. Jisté ale je, že určitým známkám přibývajících let se nevyhneme. Roli hrají určitě také genetické předpoklady – někomu se vrásky začnou dělat v pětadvaceti, někdo má krásně hladkou pleť ještě ve čtyřiceti. Nechce se mi ale věřit, že všechny ty předražené krémy obsahují nějakou zázračnou složku, která vrásky buď vyhladí nebo jejich tvorbě zamezí, případně obojí, jak tvrdí některé ambiciózní reklamy.

Vzhledem k tomu, že jsem se jednou nechala zblbnout a drahé krémy si koupila, cítím teď větší právo je otevřeně kritizovat. Samozřejmě s rezervou – vyzkoušela jsem jen jednu značku, jeden druh. Ale na to, abych je postupně vyzkoušela všechny, opravdu nemám.

Když jsem tedy všechny tři kalíšky Lancôme důkladně vypatlala tak, že by se i bez umytí teď daly na něco použít (akorát nevím na co), rozhodla jsem se vrátit ke své původní, daleko ekonomičtější značce: Body Shop. A jsem si vědomá toho, že i Body Shop je někým možná považován za zbytečný luxus. Jsou ženy, které se celý život mažou Indulonou nebo takovou tou modrou plackou Nivea a jsou jako ze škatulky.

Nikdy jsem nepochopila, v čem se vlastně odlišují denní a noční krém. Většinou mívají lehce odlišnou konzistenci nebo barvu, ale může mi někdo vysvětlit, proč?

Noční krém s vitamínem E od Body Shopu je naprosto perfektní. Není příliš tekutý ani příliš hutný, nijak nevoní a tudíž ani nesmrdí (ano, i to se může stát: například krémy „La Chèvre“ – v překladu „koza“ – prodávané v českých lékárnách mi smrdí), je prostě akorát.

S denním krémem je to složitější. Dříve jsem měla „rozjasňující“ denní krém, který na obličeji nechával takový lesklý narůžovělý film. Ne vždycky zrovna elegantní. Rozhodla jsem se ho nahradit „obyčejným“ hydratačním denním krémem. Je velice tekutý, spíš jako tělové mléko než krém, a na obličeji vytváří takový zvláštní mokrý dojem, jako bych si obličej namočila. Z toho taky nejsem zrovna nadšená. Ale budiž.

Jinak za to, že jsem si Body Shop celkově tolik oblíbila, může moje sestra, která přišla na to, že jejich produkty jsou přírodní a nejsou testované na zvířatech. Nejdřív jsem vyzkoušela tělové máslo, pak odličovadla (které ale ve srovnání s La Roche-Posay moc dobře neodličují) a časem jsem dostávala vzorky  dalších produktů, jako sprchové gely, šampóny a další. Šampóny mi teda taky zrovna dvakrát nevyhovují, ale sprcháč si oblíbil dokonce i Motýl, protože hezky voní a i v malém množství dobře pění.

 

Noční, denní a oční krém Body Shop s vitamínem E
Tělové máslo a sprchový gel Body Shop - mango
5 thoughts on “Kdo maže, ten jede

  1. zarox21 21.2.2011 / 14:53

    No a když už opravdu teče do bot, tak tu je ještě botox 🙂

    • Vanilka 21.2.2011 / 17:06

      Anebo se můžeme obrátit na londýnskou „The Private Clinic“, která nabízí svým pacientkám, které u nich podstoupily liposukci, že zmrazí a uloží jejich tuk. Dámy si ho pak budou moci nechat vpíchnout do problematických míst a vyhladit si tím vrásky. Zdroj: švýcarské noviny „20 Minutes“. První rok zmražení a uskladnění tuku přijde prý na 1850 švýcarských franků, další následující rok pak 300 franků.

  2. :) 21.2.2011 / 17:47

    nocni krem se lisi vetsinou v tom, ze je hutnejsi a je i uzpusoben pro pusobeni pres noc, kdy se nepocita, ze se pres nej jeste da neco dalsiho (make up etc. jako u denniho), casto byva i drazsi nez denni

    btw. bodyshop prirodni neni – pokud za vyznam slova prirodni vezmeme to, ze se jedna o kosmetiku, ktera vlastni prislusne certifikaty pro prirodni kosmetiku (napr. ecocert), bodyshop takove certifikaty nema (prirodni je napr. lavera, logona, weleda, tautropfen atd.)

      • :) 22.2.2011 / 15:32

        nemas zac 🙂

Zanechat Odpověď

