Ve víně je pravda. A co je ve vodě?

S Motýlem se něco děje.

Včera šel s kamarádem „na pivo“. Na tom by ještě nebylo nic divného. Až na to, že francouzští muži málokdy chodí „na pivo“, ale spíš „na víno“. Jinak mi ale nepřipadá nic špatného na tom, že muž občas někam vyrazí s kamarády. Aspoň nemusím mít černé svědomí, když ho občas nechám samotného doma a jdu „na kafe“ s kamarádkami.

Divný mi přišel spíš jeho brzký návrat (v devět byl doma) a hlavně to, co s kamarádem probíral: kosmetiku. Zkrátka přišel domů s prosbou, zda bych mu nemohla pořídit nějaký pleťový krém, protože on se v tom prý nevyzná. Zjistil totiž, že jeho kamarád o svou pleť pečuje: pravidelně se maže krémem a dokonce čas od času aplikuje čistící masku! A vzhledem k tomu, že něco takového Motýl od svých kamarádů asi neslyšel úplně poprvé, rozhodl se, že na sobě taky začne pracovat.

Kromě toho zahájil povánoční dietu. On si vůbec dává neustále pozor na svou váhu. Často se mě ptá, jestli mi nepřipadá tlustý. Zkrátka máme v některých oblastech trochu převrácené role.

V souvislosti se svým hubnutím se rozhodl dočasně přestat pít alkohol – tedy hlavně víno. Většina alkoholických nápojů – a víno a pivo především – je nesmírně kalorická.

A tak jsem ze solidarity přestala pít také. Ono mě to stejně samotnou nebaví 🙂 a hlavně si myslím, že nepít alkohol nikdy nemůže být na škodu.

Můj vztah k vínu je pozitivní. Mám ráda jeho chuť. Motýl mě navíc naučil rozpoznávat různé skryté vůně, takže snad můžu říct, že dobré víno dokážu ocenit. Ve Francii se víno nepije jako v Čechách. My Češi večeříme relativně brzy a sklenku vína si často dopřejeme až později večer. Nebo prostě jdeme „na skleničku“. Ve Francii se víno jen tak bez jídla popíjí málokdy. Zato je naprosto normální, že když se jí, tak se i pije víno. Z mé občasné sklenky pro chuť se tak stala normální denní rutina.

Už několikrát jsem si při pohledu na nakupené prázdné lahve v garáži říkala, zda to s Motýlem trochu nepřeháníme. Že bychom si třeba víno měli dopřávat jenom o víkendu. Jenže například francouzské sýry jako by bez červeného vína nebyly tak chutné. A to platí i o spoustě jiných pokrmů. Připravit lahodný staeak s trochu ostřejší omáčkou a popíjet k němu vodu je prostě škoda. Kromě toho se lékaři shodují na tom, že sklenka červeného vína denně dokonce zdraví prospívá!

Přesto na sobě už po týdnu abstinence pozoruju pozitivní efekty. Ráno se mi daleko lépe vstává. Až mi to přijde podezřelé. My jsme se s Motýlem nikdy nespíjeli do němoty – opravdu jsme si často dali jen tu jedinou skleničku k večeři. Přesto se ráno cítím daleko čerstvější poté, co jsem předešlého večera pila pouze vodu a ovocný čaj. A taky mám neustále žízeň. Od té doby, co nepiju víno, vypiju za den daleko víc vody než dřív. Jak je to možné?

K pití vína se určitě za čas vrátíme – až Motýl shodí dvě kila. Naše vinná přestávka je pro mě ale zajímavou zkušeností a myslím, že ji oba začneme praktikovat pravidelně.

Zanechat Odpověď

