Vogue má novou šéfredaktorku

Dozvěděla jsem se to včera večer na Twitteru: francouzská verze časopisu Vogue má novou šéfredaktorku. Ta zpráva mě zpočátku nechala chladnou. Pak jsem ale na odkaz přece jen klikla. Chtěla jsem vědět, jak vypadá osoba, která řídí jeden z nejznámějších módních časopisů. A taky z jakého důvodu došlo ke změně v jeho vedení.

Novopečená šéfredaktorka se jmenuje Emmanuelle Alt. Překvapilo mě, že na Wikipédii už figuruje informace, že od roku 2011 je šéfredaktorkou časopisu Vogue Paris. Wikipédie drží krok. Jinak tam toho o ní ale moc není. Dosud pracovala jako módní redaktorka. Ve Vogue řídila posledních 10 let módní rubriku.

Emmanuelle Alt
Emmanuelle Alt, nová šéfredaktorka Vogue Paris

Rozhodně se musí uznat dvě věci: 1) ta dáma je „chic“ a 2) má neuvěřitelně hubené nohy.

O její předchůdkyni – Carine Roitfeld – jsem našla informací víc. Narodila se v roce 1954 v Paříži. Její otec byl Ukrajinec a živil se jako filmový producent. Matka byla dle Carininých slov „typická Pařížanka“. V 18 letech začala pracovat jako modelka, poté jako stylistka pro časopis Elle. Jako šéfredaktorka Vogue působila od roku 2001, což znamená, že časopisu věnovala celých 10 let svého života. Svou kariéru ukončila údajně proto, že se chce věnovat  soukromým projektům. Vychovala dceru a syna, mezitím se stihla stát tváří parfému „Black Orchid“ a objevit se v kampaních značek jako Gap, Mango nebo Lancôme.

This slideshow requires JavaScript.

Moc by mě zajímalo, jak vypadá obyčejný den šéfredaktorky módního časopisu. Čím se asi od rána do večera zabývá? Sedí v kanceláři nebo se schází na brunch, lunch & dinner s fotografy a módními návrháři? Píše někdy vůbec? Z obrázků, které jsem si vypůjčila z www.vogue.fr, mám dojem, že šéfredaktorka módního časopisu musí mít naprosto jiné kvality než umět číst, psát a počítat. Musí být reprezentativní. Musí se oblékat do podivných kreací nejznámějších návrhářů. Musí si je také kupovat? Má na to?

Opravdu bych si přála, aby se mi jednoho dne poštěstilo udělat rozhovor s Emmanuelle Alt nebo s její předchůdkyní a proniknout tak do tajemného zákulisí módních tiskovin.

2 thoughts on “Vogue má novou šéfredaktorku

  1. si 8.1.2011 / 14:06

    mrkni na september issue, tak je docela dobre videt, co dela sefredaktorka vogue 😉

Zanechat Odpověď

