Dívka, která kopla do vosího hnízda

V noci z neděle na pondělí jsem přečetla poslední stránku třetího dílu Milénia. Zaklapla jsem knihu, vydechla a na chvilku zůstala sedět s hlavou zabořenou do polštáře. Pocítila jsem zvláštní prázdno. S Lisbeth, Mikaelem, Erikou a ostatními hrdiny jsem strávila tři měsíce svého života, to je čtvrt roku. Kdyby to bylo jen trochu možné, zhltla bych všechny tři díly za víkend. Musím ale žít taky svůj skutečný život, ne jenom ten literární. Přesto jsem se několikrát přistihla, že během dne myslím na to, jak by se v té či oné situaci zachoval ten či onen hrdina. Zkrátka jsem se s nimi sžila a teď mi budou chybět.

Jak poznamenal jeden švédský literární kritik ocitovaný na přebalu knihy, třetí díl Milénia má téměř 700 stran a do každé z nich autor dokázal vložit obrovské napětí a poutavost. Několik desítek stránek před koncem se děj trochu uklidnil a já si myslela, že se tak pomalu dokolébám k poklidnému závěru. V tom jsem se spletla. Stieg Larsson měl v zásobě ještě pár pořádně napínavých scén, takže v půl jedné ráno bylo opravdu nemožné knihu jen tak odložit, v důsledku čehož jsem v pondělí byla naprosto nemožná.

Milénium 3

Mám pocit, že teď bude těžké na tak strhující děj něčím navázat. Na nočním stolku dřímá celá hromada knížek, které si rozhodně chci přečíst, kupodivu jsem ale včera na žádnou z nich neměla chuť. Nakonec jsem přelouskala předmluvu k „Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše“, ale myslím, že to nebude můj šálek kávy.

Mimochodem: říká se „šálek kávy“ nebo „šálek čaje“?

2 thoughts on “Dívka, která kopla do vosího hnízda

  1. Šálek čehokoli 28.12.2010 / 11:13

    Myslím, že se říká „šálek kávy“, ale jistá si nejsem. Čím víc o tom přemýšlím, tím víc nevím :-).
    Asi jak kdo co má rád…
    Každopádně o Vánocích jsem se účastnila debaty, proč se říká jednomu druhu cukrovinky „vosí hnízda“, když jsou to zaprvé úly a zadruhé včelí 🙂

    • Vanilka 29.12.2010 / 17:24

      No jo, to mě nikdy nenapadlo, že by se to mělo jmenovat včelí úly. V každém případě je to dobrota.

Zanechat Odpověď

