Nostalgická vánoční

Dnes jsem vůbec neměla v plánu zapínat počítač.

Motýl vstal v půl deváté a odjel k zubaři. Jindy než na Štědrý den si na péči o svůj chrup neudělal čas. Já jsem si ještě chvíli poležela, pak jsem taky vstala, dala si sprchu a sešla dolů kuchyně. Uvařila jsem si čaj a udělala si k snídani ovocný koktejl. Pustila si jediné vánoční CD, které doma mám: soundtrack ze seriálu Ally McBeal.

Při snídani jsem pokračovala v četbě 3. dílu Milénia. V noci venku zase začalo sněžit, takže jsem se občas potěšila pohledem na bílou krajinu za oknem.

A najednou jsem se začala cítit divně. A rozhodla se ten pocit zachytit, popsat ho.

Je to něco mezi spokojeností a štěstím, a zároveň i trochou smutku, melancholie či nostalgie.

Je mi příjemné, že jsem na chvilku osaměla a že mám čas sama pro sebe. Vím, že se Motýl brzy vrátí. Líbí se mi, že nemusím do práce, a způsob, jakým trávím své klidné ráno. Na druhou stranu si uvědomuju, že Vánoce už neprožívám tak jako dřív, že mě svým způsobem nechávají naprosto chladnou. Odpoledne vyzvedneme Holky a jedeme k Motýlovým rodičům do Alsaska. Snad mě Holky nakazí svým nadšením.

Možná je mi trochu smutno i proto, že jsou tohle první Vánoce, které nestrávím se svými rodiči. Dohodli jsme se tak. Byli u nás minulý víkend a udělali jsme si takový falešný Štědrý večer. A znovu se uvidíme v lednu. Přesto je mi tak nějak smutno při pomyšlení, že budou dnes večer sami dva. Znamená tohle, že jsem dospělá?

Život v cizině má spoustu výhod. Odříznutí od rodiny je za ně ta nejvyšší daň.

Tenhle příspěvek věnuji svým rodičům (přestože si nemyslím, že si ho někdy přečtou), své sestře a svému bratrovi.

One thought on “Nostalgická vánoční

  1. Vánoce 27.12.2010 / 14:33

    Martinko, naprosto chápu Tvoji částečnou nostalgii. To dokáží jedině Vánoce a člověk ani nemusí být vzdálený několik stovek kilometrů od domova. I já na Tebe myslela a doufala, že si je moc hezky užiješ. Snad se tak stalo 🙂

Zanechat Odpověď

