Zázračný náramek Power Balance

Nevím, jestli je v Čechách tenhle výrobek taky tak populární, ale v Luxu a ve Francii je to opravdová bomba: náramek Power Balance.

Jedná se o gumový kroužek kolem zápěstí, z dvou stran doplněný jakousi stříbrnou nálepkou, která údajně obsahuje jakési hologramy, díky kterým se lidské tělo má dostat do energetické rovnováhy, čímž má dojít ke zvýšení výkonu ve sportu, ale i při jakékoli jiné běžné činnosti.

Prodej náramku je doprovázený rozsáhlou marketingovou kampaní. Nosí ho sportovní hvězdy jako basketbalista Shaquille O’Neal nebo závodní pilot Rubens Barrichello (ani jedno z těch dvou jmen mi nic neříká), což mu dělá reklamu. Už jen samotný fakt, že se prodává výhradně ve sportovně zaměřených obchodech, dává pocit, že se jedná o doplněk profesionálních sportovců.

Už přesně nevím, kde Motýl na tuhle novinku natrefil. Obvykle podobným výstřelkům módy nevěnuje pozornost (výrobky značky Apple jsou výjimkou). Prostě jsem si jednou večer všimla, že má na ruce náramek. Nikdy předtím jsem ho s žádným šperkem neviděla, pokud se teda tenhle syntetický kroužek dá nazvat šperkem. Ihned mě zasvětil do tajů zázračného výrobku. Řekl mi, ať se ohnu v pase a dotknu se rukama země, což jsem i nerozcvičená dokázala. Pak mi navlékl na zápěstí svůj náramek a řekl mi, ať pohyb zopakuju. Motýl tvrdí, že bez náramku se země nedotknul ani špičkama prstů, s náramkem na zem dosáhl. I já jsem se s náramkem možná sklonila o něco níž. Myslím ale, že je to spíš tím, že jsem ten samý pohyb udělala už těsně předtím, čímž se moje vazy a svaly přece jenom malinko zahřály. Je tedy logické, že podruhé jsem byla úspěšnější. Zajímavé je, že nikdo nezkouší udělat podobný test opačně: nejdřív s náramkem a pak bez něj.

Potom z Motýla vylezlo, kde k náramku přišel. Zmerčil ho na zápěstí mé kolegyně s dlouhými blonďatými vlasy, o které už jsem jednou psala. Požádal ji, aby mu taky jeden pořídila. Zdálo se mu to prý jako to nejjednodušší řešení: jelikož si ho už koupila sama pro sebe, lépe věděla, kde je prodávají. Přinesla mu ho hned druhý den a nenechala si ho zaplatit.

Z neznámého důvodu mě ten náramek na Motýlově zápěstí začal dráždit. Zaprvé si myslím, že je to blbost. Při bližším prozkoumání na něm nevidím nic jiného než kousek gumy se stříbrnou nálepkou. Kromě toho se mi nelíbí, že můj muž nosí ve dne v noci něco, co mu darovala jiná žena. A navíc krásná žena. Začala jsem si ho kvůli tomu dobírat – s humorem, žádnou žárlivou scénu jsem neztropila. Motýl je ale důvtipný a jednoho večera náramek sundal se slovy, že mu můžu koupit jiný, jestli si přeju, aby nosil spíš něco ode mě.

A tak jsem se dnes o polední pauze vydala koupit nový náramek. Vím, co se vám – čtenářům a čtenářkám – honí hlavou: je to celé hloupost. Nejen že nevěřím, že by ten náramek mohl jakýmkoli způsobem ovlivnit sportovní výkony. Já ho navíc Motýlovi koupím i přesto, že už jeden má! Měla bych asi uvést, že se nejedná o levnou záležitost: ta věc se v Luxu prodává za 34 EUR, v Čechách jsem ji našla na stránkách Smartstore za 600 Kč! No jo, za žárlivost se platí.

A to není všechno. Já jsem ty náramky totiž nakonec koupila dva. Jeden bleděmodrý pro Motýla a růžový pro mě. Jednu věc totiž musím uznat: design je opravdu povedený.

PS: Kdybych na sobě náhodou začala pozorovat zázračné efekty, samozřejmě vám dám vědět!

One thought on “Zázračný náramek Power Balance

  1. Lucka 23.12.2010 / 16:10

    🙂 🙂 tohle mě fakt pobavilo 🙂
    dej vědět jestli to s tebu něco dělá

Zanechat Odpověď

