Opravdová zima II

… aneb jak jsem včera jela z práce domů.

Předevčírem začalo pršet a to hodně. Sníh téměř všechen roztál.

Včera ještě ve 4 hodiny odpoledne jsem se vracela za deště do kanceláře z jedné schůzky. V půl páté jsem měla další schůzku v kanclu, a když  jsem vylezla ze zasedačky, nestačila jsem se divit. Za okny padaly trakaře a na mém autě venku na parkovišti bylo 15 cm sněhu. Asi 10 minut jsem ometala, a pak se vydala na 2hodinovou cestu domu.

Můžu konstatovat, že auto jsem si vybrala dobré. Neklouže, drží na silnici a vyjede každý klikatý kopec. A když mi to náhodou uklouzne, rozsvítí se mi na palubní desce moc pěkné světýlko (asi kdybych si nevšimla, že mi to jede jinam, než chci). To ale není případ ostatních. Někteří si stále ještě nepřezuli pneumatiky, což s těmi 15 cm na vozovce je dost špatné. Takže když jsem sjížděla první kopec, byla auta v příkopě vlevo i vpravo, a jedno dokonce i hluboko v lese. Pak v další vesnici je takový kopec nahoru, kde jsme si my vybavení nejdřív museli vystát frontu, než ti nevybavení ukončí své marné pokusy a sklouznou se zase dolů pod kopec. Naši dálnici v rádiu prezentovali jako nesjízdnou. Já ji tedy sjela, ale v protisměru byli řidiči zablokovaní a podle mě tam strávili noc, a to kvůli kamionům, které zablokovaly oba pruhy. Jinak podle mě se to s tou opatrností taky nesmí přehánět. Na dálnici se jede po rovině a stále rovně a dá se jet i ve sněhu, protože uklouzané to zatím nebylo. Takže snad není důvod jet 20 km/hod. Ale člověk pak musí předjet ty, kteří dvacítkou jedou. A přejíždění z pruhu do pruhu, když ty pruhy navíc nejsou vidět, je opravdu nebezpečné. Ale zvládla jsem to. O co by to bylo jednodušší, kdyby byly zimní pneumatiky povinné!

A to jsem včera večer měla jet na after-work večírek pořádaný multikinem Utopolis. Ti, kteří svou účast zbaběle nezrušili jako já, prý strávili noc v kině.

Několik perliček z rádiového vysílání France Info a televizních zpráv na TF1:

  • Řidiči na jižním okraji Paříže  popojeli včera večer během 5 hodin o 500 metrů.
  • Tisíce automobilistů strávili noc v provizorně otevřených školách, tělocvičnách a dokonce i v nákupních centrech.
  • Zaměstnanci mobilního operátora Bouygues uvízili v práci přes noc. Naštěstí měli zásobu studených pokrmů, nápojů a společenských her. A v konferenčním sále si promítali filmy.
  • Ministr vnitra Brice Hortefeux doporučuje občanům zůstat doma a pokud možno nevycházet.

Sníh ve Francii obrazem:

Sněhová kalamita má ale i svoje příjemné stránky.

Dnes ráno jsme se v rádiu doslechli, že obě dálnice vedoucí do Lucemburska jsou uzavřené. Telefonicky nám to vzápětí potvrdil i náš šéfredaktor, který se do práce rozjel v 7.15 (a dorazil v 10.30). Takže jsme nasnídali a pak se zase vrátili zpátky do pelíšku. Úžasné! Do práce jsme nakonec přece jenom jeli, i když mně by se bývalo líbilo pracovat z domova.

A jaký z toho všeho vyvodit závěr?

Že si buď Francouzi na to bílé mokré nic rychle zvyknou, nebo nás čeká opravdu veselá zima. Podle kalendáře je totiž zatím ještě pořád podzim!

One thought on “Opravdová zima II

  1. :) 11.12.2010 / 00:47

    JO, to me taky vcera ve zpravach desne pobavilo 😀 Frantikum napadne trochu snehu a je z toho narodni kalamita – nejvic jsou ty provizorni utulky (jak to bylo u nas nazyvano) :DD

Zanechat Odpověď

