Slované v Lucembursku

I tohle je Lucembursko:

Tento měsíc jsme se opět pustili do hledání našeho budoucího domova. Opět jsem propadla záchvatům beznaděje při pohledu na ceny nemovitostí. Nicméně po zdlouhavém surfování na webových stránkách různých realitních kanceláří jsme našli dva (ano, pouze dva!) inzeráty vyhlížející celkem zajímavě.

První z domů se nachází na jihu Lucemburska, přímo v centru malého městečka, kde se nachází všechno potřebné. Teda aspoň pro mě: pár obchodů, lékárna, pekařství, banka, několik kaváren a restaurací. Prostě je na co koukat, když se člověk chce trošku projít po městě.

Cizokrajný přízvuk realitního agenta vzbudil mou pozornost už v telefonu. Když jsme dorazili na místo, ukázalo se, že pochází z Jugoslávie. A úplnou náhodou současní majitelé domu jsou také Jugoslávci. A sousedi… taky Jugoslávci. Zkrátka Slované – jupí! Ne, vážně, proti Jugoslávcům nic nemám. Jen mě jejich zvýšená koncentrace na tak malém prostoru trochu překvapuje. A Motýla ještě víc. O to víc, že se nám dům velice líbil!

Poté jsme navštívili ještě ten druhý, ale ten nestojí za řeč – obzvlášť v porovnání s tím prvním. Byl menší, avšak dražší, zřejmě proto, že se nachází v Lucemburku (city). Ovšem ve čtvrti, která je dost vzdálená centru a v okolí není nic.

Obě prohlídky jsme stihli o polední pauze.

Odpoledne jsem jela vyzvednout šperky, které dáme v práci do soutěže, do luxusního butiku Mauboussin. Poprvé jsem se tak osobně setkala s ředitelem lucemburské pobočky panem Fettmannem. Ten se mě po chvilce zdvořilostní konverzace zeptal, odkud jsem. Když jsem mu to pověděla, zvolal: „Tak to jsme sousedé!“ Vysvětlil mi, že je původem Slovák. Narodil se sice ve Francii, ale jeho rodiče přišli ze Slovenska. On slovensky neumí ani slovo (což nechápu – proč nepředat potomkům jazykovou znalost, ať je jakákoli? To se přece nikdy neztratí!). Hned jsem si vzpomněla na svého praktického lékaře, který se taky jmenuje Fettmann a hned při první návštěvě mi svěřil, že se narodil v Bratislavě. Ukázalo se, že oba Fettmannové jsou bratři.

Lucembursko je malé.

Svět je malý.

A Slované jsou všude.

Zanechat Odpověď

