Snění o Africe

Rozhodla jsem se hodit za hlavu všechny starosti a chmury, způsobené prací, Holkama, bydlením a počasím, a pustila jsem se do zjišťování, za jakých podmínek by bylo možné podniknout výpravu do Tanzánie. Mít nějaký cestovatelský cíl v dohledné budoucnosti je totiž báječný motivační prostředek.

Jak jsem došla k Tanzánii?

Loni touhle dobou jsme byli s Motýlem v Mali. Musím přiznat, že Afrika mě vlastně do té doby vůbec nelákala. Jeden Motýlův kamarád se ale nabídnul, že společně se svým tchánem, velkým fanouškem Afriky, zorganizuje poznávací cestu po Mali. Nakonec nás odjelo 10, všichni jsme se více méně znali a bylo to moc prima.

Říká se, že kdo jednou navštíví Afriku, musí se tam pak celý život vracet. Možná na tom něco je. Dojmy z pobytu v Mali na mě dolehly až po návratu do Evropy. Tam jsem nic vstřebávat nestíhala. Bylo to tak jiné. Až doma mi došlo, jak to bylo úžasné. A okamžitě jsem dostala chuť se tam vrátit.

Tentokrát bychom naši cestu chtěli ale zaměřit na faunu. Mali byla především lidská zkušenost: přišli jsme hodně do kontaktu s místními obyvateli a oparvdu jsme pronikli do jejich stylu života. Neviděli jsme ale žádné africké národní parky nebo přírodní rezervace (až na jeden v Nigeru – park „W“ – ale tam jsme byli v nevhodnou dobu a zvířata neviděli žádná).

Podle rad našich zcestovalých přátel je nejlepší destinací na pozorování zvířat všeho druhu ve volné přírodě právě Tanzánie. Původně jsem myslela, že by bylo ideální spojit cestu do Tanzánie s návštěvou Keni, ale zdá se, že v Keni je čím dál méně bezpečno, a po stránce přírodních krás je prý Tanzánie naprosto dostačující.

Dnes jsem navíc zjistila, že měsíc srpen patří do období, kdy je radno Tanzánii navštívit. To se nám báječně hodí, protože v srpnu míváme v novinách „odstávku“.

Našla jsem ceny letenek a poslala poptávku do jedné agentury, která organizuje okruhy po Tanzánii. Pokud všechno klapne, příští léto strávíme minimálně dvoutýdenním cestováním po Tanzánii a možná je zakončíme ještě pár dny na Zanzibaru.

Snít je sladké.

One thought on “Snění o Africe

  1. vonrammstein 10.11.2010 / 03:31

    Serengeti bude asi báječný. Bacha na buvoly, jsou to svině. Umí akorát mozarellu.

Zanechat Odpověď

