Ikea a chilli

Včera jsme byli s Motýlem ohromně produktivní. Konečně jsme se dokopali ke dvou věcem, které jsme dlouhou dobu odkládali: nákup nové lednice na víno a návštěvu Ikey (já vím, že Ikea by se skloňovat neměla, ale já ji skloňuju).

Lednici na víno jsme potřebovali k nahrazení té, která v létě Motýlovi zmrazila několik desítek prvotřídních lahví. Prostě se něco porouchalo, lednice si možná nedokázala poradit s červencovým vedrem a začala mrazit. Byla to velká škoda, protože Motýl měl v téhle lednici ty nejlepší ročníky. Finanční újma mu naštěstí byla vykompenzována pojišťovnou, v jeho případě došlo ale taky k újmě citové: víno je jeho vášeň, přistupuje k němu jako sběratel a z velké části se jednalo o ročníky narození jeho dvou dcer, kterými chtěl přispět například na jejich svatbu, osmnácté narozeniny apod.

Novou lednici jsme pořídili celkem snadno. Odkládali jsme to spíš proto, že jsme si kvůli tomu museli z tiskárny půjčit dodávku. Té jsem se rozhodla využít tedy také k cestě do Ikey. Měla jsem ta vyhlídnutý takový stoleček do předsíně a hlavně jsem si přála skříň: jedno jakou, prostě další skříň, do které by si Motýl mohl naskládat kvanta svého oblečení, které se nevešly ani do naší společné skříně v ložnici, ani do jeho komody v ložnici, ani do jedné ze dvou truhel, které Motýl vlastní. Bohužel Ikea značně změnila sortiment od doby, kdy jsme tam s Motýlem byli naposledy. Skříň, kterou jsme si tehdy vyhlédli, už nevyrábí. Ještě nám tam padla do oka jiná, ale tu zase měli pouze v bílé barvě a nám by se víc hodila ve světlém dřevě. Takže jsme odjeli bez skříně. Ale ten stoleček do předsíně jsme pořídili a dneska úspěšně smontovali. Jeho účelem je aspoň částečně maskovat náš ošklivý botník (asi by bylo logičtější koupit jiný botník, ale najít nějaký, který by se mi líbil, je asi nad mé síly), podpírat zrcadlo a především do šuplíčku pojmout veškerý nepořádek, který Motýl vždycky udělá, když večer přijde z práce a na našem druhém botníku u dveří si vyprázdní kapsy.

 

Motýlův nepořádek
Motýlův nepořádek na botníku...

 

 

Malm
... který už brzy zmizí do šuplíčku stolečku MALM

 

Kromě vylepšování našeho příbytku jsem byla taky úspěšná ve vaření. Motýl pozval na večeři svého kamaráda, který strávil léto v Indonésii a měl tedy co vyprávět. Inspiraci jsem našla mezi recepty na Magdalenka.cz (tyhle stránky jsem objevila díky Jane) a vytvořila naprosto výtečné chilli con carne. Vzhledem k pravidlům francouzského stolování jsem musela připravit také „apéro“, předkrm, sýry (o ty se naštěstí postaral Motýl) a dezert.

K přípravě „apéro“ si v poslední době často pomáhám takovými výbornými rybičkovými paštičkami od firmy La Belle-Iloise. Máme jich v zásobě spoustu druhů, včera jsem vybrala pěnu z bílého tuňáka s bazalkou. Natřela jsem ji na slalé mini-crackery a ozdobila pár kuličkami kaviáru.

apéro

Jako předkrm jsem vyrobila pomazánku, kterou jsem natřela pro změnu na lehce opečené a počesnekované krajíčky bílého chleba. Ta pomazánka je jednoduchá:

  • 200 g sýru feta
  • 2 polévkové lžíce olivového oleje
  • 1 malá lžička citrónové šťávy
  • 1 stroužek česneku (prolisovaného nebo nakrájeného na malinkaté kousíčky)
  • 50 g sušených rajčat
  • půl lžičky oregána
  • troška černých oliv nakrájených na kousíčky

Všechno se to dá do mixéru a mixuje se to, dokud nevznikne hmota, která se dá natřít na chleba. Musím upozornit, že to mixování dá docela zabrat, protože se ta hmota hodně lepí. Ale výsledek byl výborný.

Jako dezert jsem naservírovala ovoce a taky koupené makaronky – mňam! (fotku jsem si musela půjčit na colinwoon, snědli jsme je moc rychle).

Makarónky

One thought on “Ikea a chilli

  1. Stoleček 15.10.2010 / 11:54

    Marti,s tím stolečkem to byl super nápad!

Zanechat Odpověď

