Nikomu to neříkej

… tak by se dal přeložit název knížky, kterou jsem dočetla tento víkend. „Dočetla“ asi není ten správný výraz: doslova jsem ji hltala!

Už asi před půl rokem se nám do rukou dostalo DVD s filmem natočeným na motivy téhle knížky:

Vzpomínám si, že jsem si tehdy myslela, že se na film budu moct dívat jen tak po očku a péct u toho koláč. Když jsem koláč strčila do trouby a přisedla si k Motýlovi s tím, že se teprve začnu soustředit na děj, zjistila jsem, že nechápu. Motýl byl tak hodný, že kvůli mně začal film posouvat zpátky. Vždycky pustil nějakou scénu a zeptal se:

„Tohle jsi viděla? Už tomu rozumíš?“

Ale já pořád ničemu nerozuměla, a tak nakonec Motýl musel pustit film celý znova od začátku.

Děj je neuvěřitelně zamotaný, komplikovaný a tajemný. Ještě pár minut před koncem jsme zírali na obrazovku, kroutili hlavou a vypouštěli z úst útržky jako:

„Ale vždyť…“

„Jak se to…?“

„Co to…?“

„Jak je to možný?“

Nakonci se samozřejmě všechno rozuzlí a vysvětlí, ale s půlročním odstupem jsem si mohla v klidu přečíst knižní podobu, aniž bych tušila, jak dopadne.

Taky si pamatuju, že krátce po shlédnutí filmu jsme se bavili s jednou kamarádkou a Motýl jí řekl:

„My se minulý víkend dívali na strašně komplikovaný film.“

A kamarádka ze sebe vystřelila: „Ne le dis à personne!“

Zkrátka pokud chcete znát definici komplikovaného děje, můžu doporučit jak knížku, tak film.

2 thoughts on “Nikomu to neříkej

  1. Artemia 17.4.2017 / 12:05

    Díky za tip. Nedávno jsem se dívala na film Záhadná neznámá (La disparue de Deauville) se Sophie Marceau a Christophem Lambertem. Člověk také musel dávat pořád pozor, aby se neztratil v následujícím ději.
    Film režírovala sama Sophie Marceau a i námět vzešel od ní.
    Podruhé bych se na film už nedívala, připadal mi místy depresivní, možná raději až s časovým odstupem.
    Jinak film ale považuji za lahůdku.

    • Vanilka 17.4.2017 / 21:03

      Díky za doporučení. Sophii Marceau mám moc ráda.

Zanechat Odpověď

