Jíst, modlit se a milovat

Alias Eat – pray – love, film, na kterém jsem byla včera večer tak trochu z povinnosti: v rámci Ladies Night v jednom kině jsem předávala našim výherkyním vstupenky.

eat-pray-love

Julia Roberts se rozvede, prožije krátký románek s jedním hercem, ale brzy jí dojde, že potřebuje daleko větší změnu. Rozjede se nejdřív do Říma, kde si naplno užívá italské kuchyně, pak odletí meditovat do Indie a svůj rok zakončí na Bali, kde najde novou lásku.

Zřejmě moje melancholická nálada posledních dní přispěla k tomu, že se mi film líbil i přes několik amerických klišé. Jediné, co mi přišlo opravdu nedomyšlené, byla finanční situace hlavní hrdinky. Nejdřív se rozvedla a přišla tím o byt a spoustu peněz, přesto si jako spisovatelka / redaktorka mohla dovolit roční pauzu bez práce, pronajmout si byt v Římě, chodit ochutnávat italské speciality do restaurací a mít soukromého učitele italštiny, zaplatit si všechny letenky, pobyt v hinduistickém klášteře (?) a dost luxusní ubytování na Bali. Takhle bych chtěla cestovat taky 🙂

Jinak jsem ale s Julií soucítila hned na několika úrovních: že se necítila šťastná ve svém manželství, že nebyla připravená na děti, že si radši chtěla realizovat své sny, že měla chuť poznávat a hlavně prožívat.

Já jsem kdysi snila o životě v zahraničí a o práci v nějaké malé francouzské firmě. Skoro se to povedlo. A v tom je ostatně možná můj problém: dokud člověk sní, je mu hezky a má motivaci. Pokud ale dosáhne toho, že se mu sen splní, ocitne se najednou v mrtvém bodě a neví, co dál. Obzvlášť když se navíc realita nápadně liší od původního snu. Já jsem se viděla v romantické Paříži, a místo toho jsem skončila v zapadlé vesnici poblíž industriálního Thionville.

Člověk by řekl, že pokud jsem nespokojená, je jen na mně to změnit. A kdyby to vážně bylo jenom na mně, asi bych v téhle fázi neváhala rozjet se někam jinam a realizovat své nové sny. To jde ale jenom tehdy, když člověk žije sám. Ve dvou se najednou taková rozhodnutí dělají hůř.

4 thoughts on “Jíst, modlit se a milovat

  1. kniha 27.9.2010 / 05:51

    Předesílám, že film jsem zatím úmyslně neviděla, neboť čtu knihu a ještě nejsem u konce. V knize je vysvětlená finanční situace i popsaná relativně nízká cena za ubytování na Bali 😉 Není to to nejlepší, co jsem kdy četla, ale přesně to, co se ti líbilo na filmu, se mi líbí na knize. Tlak společnosti na určitej životní stereotyp.

    U vztahu se vůbec radit neodvažuju, ale pakliže bych měla pocit, že mě to víc svazuje než dává, pakliže to úplně není v souladu s tím, co chci, možná je to dobrej začátek popřemýšlení, jestli si nedat kratičkou dovču sama a zvážit, jestli mi to nakonec vyhovovalo, nebo jestli se mi nesnesitelně stýskalo 😉

    Doufám, že ať už se věci vyvinou jakkoliv, bude ti brzo aspoň trošičku líp ;o)

    • Vanilka 27.9.2010 / 18:35

      Tj si ale zkouset nepotrebuju, jestli se mi bude nesnesitelne styskat. Mne se styska, i kdyz Motyl odjede s Holkama sam na vikend. Nebo kdyz jsem byla tyden sama v Cechach. Kdepak, o tom ja premyslet nemusim. Ale je pravda, ze kdybych byla sama, urcite bych se jeste pustila do nejakyho dobrodruzstvi, zatimco takhle se muzu tesit mozna tak na pristi dovolenou. Clovek asi nemuze mit vsechno.

      • kniha 27.9.2010 / 21:41

        No, nemuzes sice mit vsechno, ale muzes si uzit na maximum to, co zrovna mas ;o)

        Ja ted mam tu svobodu, tak se snazim uzit si tu.. i když je tu a tam smutno, snazim se soustredit na to, co prave je a utesovat se, ze to co neni, prijde potom vymenou za to, co je ted :o)

        Pac a pusu, opatruj se!

  2. ladyesik 2.7.2012 / 00:24

    O tom dosažení cíle psal často Kohout, Augusta zabil, tak je to

Zanechat Odpověď

