Po odmlce

Na nějakou dobu jsem se odmlčela pro nedostatek času, energie a inspirace. A přitom nemůžu říct, že by se nic zajímavého nestalo!

Tak například jsem trochu blíže poznala svou novou kolegyni Annick. Je to moc příjemná holka, se kterou toho máme hodně spolčeného: obě jsme vystudovaly žurnalistiku, obě jsme potom pracovaly v reklamní agentuře, obě jsme se následně věnovaly něčemu, co bylo naprosto mimo obor, a obě jsme nakonec přistály v našich novinách. Obě máme zkušenost se vztahem na pracovišti – narozdíl ode mě ale ona začala chodit se svým rovnocenným kolegou. Nakonec usoudila, že pro svůj klidný soukromý život bude lepší dát výpověď a z práce odešla. Také její přítel byl v době, kdy se poznali, ženatý. A taky jsme se bavili o dětech. Dost krátce. Annick se totiž omezila na sdělení: „Děti zatím nechceme.“ Žádné sáhodlouhé vysvětlování, udávání důvodů a obhajování sama sebe, jaké mám ve (zlo)zvyku já. Přišlo mi to na ní ohromně sympatické.

V práci jsme oslavili konec roku (v srpnu se naše noviny nevydávají pro nedostatek čtenářů, tudíž konec roku je pro nás v červenci) společným obědem, odpolednem plným her a večeří minulý pátek. Teď zbývá už jen týden, než se skoro všichni rozjedeme na prázdniny.

Na sobotu jsme měli s Motýlem naplánovanou grilovačku a pozvaných 12 hostů. Celý den jsem zírala na oblohu a doufala, že se mraky rozplynou. Večer na nás sluníčko přece jen na chvilku vykouklo, ale když zmizelo za obzor, padla na nás všechny zima. Celý červenec jsme v noci nemohli spát kvůli vedru, a zrovna když bych  měla chuť posedět na terase s přáteli, musíme tam všichni klepat kosu. Všem ale děkuji za účast, já osobně jsem strávila příjemný večer a doufám, že se líbil i hostům. A to i přes nedostatek židlí a nepřítomnost zálivky a dresinku v salátech (sice jsem je připravila, ale nakonec jsem je do salátů zapomněla nalít, a nikdo mě na to bohužel neupozornil). Jako hostitelka nejsem zrovna dokonalá, ale snažím se!

Co se mých literárních ambicí týče, začala jsem ve čtvrtek a teď se nacházím na stránce 7, trošku zklamaná tím, jak špatně mi jde psaní od ruky. Proč já si vždycky všechno představuju jako Hurvínek válku? Ze začátku jsem vůbec nevěděla, z jakého konce mám svůj příběh vzít. Potom jsem ze sebe vychrlila první tři stránky, ze kterých jsem byla nadšená. Jenže pokaždé, když si svůj text po sobě přečtu, mám dojem, že je to ohromně nepřirozené. Dialogy mi najednou připadají vyumělkované, příliš spisovné a pořád se mi honí hlavou myšlenka, že takhle se přece normální lidi mezi sebou nebaví. Taky na mě doléhá, jak jsem odříznutá od české společnosti. Nemůžu se inspirovat z hovorů, které slyším kolem sebe. A taky si uvědomuju, do jaké míry zapomínám svou mateřštinu! Marně hledám určitá slova a včera jsem dokonce hledala ve slovníku překlad jednoho výrazu z francouzštiny do češtiny! Včera mě z toho chytnul velký splín. Možná to bylo taky únavou z předešlého večera – přece jenom jsem šla spát ve 3 ráno – nebo tím deštivým počasím. Přišlo mi líto, že mám přes týden tak málo časo, a když se v neděli konečně můžu soustředit, nic kloudného ze sebe nedostanu. Inspirace holt nechodí na povel. Schoulená do klubíčka na pohovce v obýváku jsem se nechala utěšovat Motýlem, který nechápal, proč mi tečou slzy, a já v podstatě taky ne. Pověděla jsem mu, jak se bojím, že nedokážu svůj velký sen zrealizovat, protože mi to najednou připadá nad moje síly. A on mě jako vždycky dokázal utěšit. Řekl  mi, že literatura je těžké řemeslo, a má pravdu – kdyby to bylo snadné, psal by knížky nejspíš úplně každý. Asi mi nezbývá než se snažit pokračovat, prokousat se tím začátkem a dostat se k jádru toho, o čem chci skutečně psát. Buď se potom můj pohled na věc změní, nebo se pak k začátku vrátím a přepíšu ho. Hlavně to nevzdat a vydržet!

One thought on “Po odmlce

  1. Iri Novak 20.3.2013 / 21:43

    To je krásné ..schoulená na gauči v potocích slz utěšovaná Motýlem – hned bych si takový obrázek dala na Pinterest do sekce Emotions.) A jak to vlastně s knížkou je? Možná se k tomu dočtu, ale zatím netuším.

Zanechat Odpověď

