Švýcarská elegance

Dnes nastává revoluce na mém blogu: interpunkční znaménka. Už nějakou dobu jsem bádala nad tím, jak psát háčky a čárky na francouzsko-švýcarské klávesnici. Už jsem si dokonce říkala, že ve chvíli, kdy se pustím do „opravdového psaní“, si snad v Čechách kvůli tomu budu muset koupit počítač. A nakonec to byla otázka několika kliků. A dokonce si moje prsty ještě pamatují, kde se které písmenko na české klávesnici má nacházet. Protože ta moje vypadá takhle:

klavesnice

O tom jsem ale psát nechtěla.

Včera jsem byla na služební cestě v Curychu. Čtyři hodiny tam a čtyři zpátky. A čtyři vyhrazené na jednání, schůzku s reklamní agenturou apod.

Náš švýcarský investor sídlí ve velké prosklené budově v centru Curychu. A uvnitř té budovy vládne neuvěřitelně pozitivní atmosféra. Je mi jasné, že případné střety a konflikty nikdo nebude řešit před námi. Ale to, jak se k sobě jednotliví novináři, administrativní pracovníci, ITíci a grafici navzájem chovají, dává dojem, že oni ani žádné konflikty nemají. Usmívají se na sebe, problémy mezi sebou konzultují a očividně se je snaží řešit rozumem a ne emocemi. Jsou prostě „cool“.

A jsou  „cool“ i na pohled. Jakási nedbalá elegance vládne zřejmě ve většině švýcarských šatníků, a to jak u žen, tak u mužů. Výsledkem je, že celá firma tvoří moderní, mladý, dynamický celek.

Proč to jenom u nás v práci nemůže být taky takové? U nás se na sebe lidi tolik nesmějou. Každý je soustředěný na svou práci, všichni jsme pod tlakem a neustále spěcháme. A často řešíme různé konflitky a nedorozumění. Na tom se podílí především náš šéfredaktor. Je velice výbušný a často na své podřízené křičí. A ne jenom na svoje podřízené. Často zvyšuje hlas taky na mě a já cítím potřebu se bránit, a tudíž se rozčílím taky. Ale copak můžu jen tak zůstat stát a nechat ho na mě svádět všechno možné? Musím se přece aspoň pokusit mu vysvětlit svoje stanovisko. A protože on většinou není k zastavení a mluví velmi nahlas, nezbývá mi než ho zkusit překřičet…

Ach jo. Mám já tohle zapotřebí?

5 thoughts on “Švýcarská elegance

  1. Lucie 24.6.2010 / 14:18

    Právě mám za sebou natočení (opravdu před kamerou) klipu na téma: proč mám ráda pg. Nenapadlo mě nic lepšího než použít slovo „super cool“ s akcentem na můj špatný francouzský přízvuk. Při představě, že se to bude promítat kdovíkde před lidmi, které pak budu auditovat… Už asi dvě hodiny jsem z toho trochu mimo a tak mě napadlo otevřít si Tvůj blog a zklidnit se. Co tam nenajdu? Není ten svět malý?

    Krásný den do Lucemburku!

  2. Vanilka 24.6.2010 / 14:22

    Já si tady asi hlavu ukroutím nad tím, co to točíte za klipy 🙂 Jojo, slovo „cool“ se mi vloudilo do slovníku a nechce se mu ven. Ale ve francouzštině zní přece jenom trochu míň uměle. Asi je to zvyk.

  3. Lucie 24.6.2010 / 14:56

    Pgčko slaví padesátiny, takže marketing žije přípravou oslavy, která se koná tuto sobotu. Slavíte v práci takhle narozeniny?

  4. Vanilka 24.6.2010 / 17:10

    Ne. Ale možná to bude tím, že za marketing u nás v práci zodpovídám já. A já podobným akcím příliš nefandím.

  5. Ewík 24.6.2010 / 20:38

    Mě by zajímalo, jak jsi to s tou klávesnicí dokázala! Já taky píšu všema deseti poslepu, ale netuším, kde se to přepíná, když je člověk někde v zahraničí… Každopádně s tím Curychem máš asi pravdu, kdybych nechtěla žít v Austrálii a ta jejich Swiss German nezněla tak nezvukomalebně, tak bych chtěla žít ve Švýcarsku 🙂

Zanechat Odpověď

