Jak jsem bezela II

Po svem breznovem, ne prilis uspesnem 10kilometrovem behu v Diekirchu, jsem se rozhodla zmerit sve sily (sama se sebou) podruhe. Zapsala jsem se na DKV Urban Trail, ktery se konal vcera v Luxu. Vyber mezi 12 km a 35 km byl pomerne snadny. Myslela jsem si, ze i tech 12 km na me bude moc. V posledni dobe jsem se snazila trenovat opravdu pravidelne a uz nekolikrat jsem obehla les v Bertrange (F) 3x dokola, coz dela celkem 10 km. Myslim, ze jsem ve spravne fazi k tomu, abych ted postupne zlepsovala svuj cas na 10 km. Ty 2 km navic ale naprosto meni situaci!

Vcera jsem tech 12 km ubehla za 1 hodinu a 28  minut. Muj plan byl sice nedostat se pres 1 hodinu 15 minut, mam ale omluvu: v nekterych mistech se bezet nedalo. Myslim, ze organizatori podcenili pocet prihlasenych bezcu (1 300!) a v nekterych mistech se nas proste nakupilo prilis (treba pod schody nebo v nekterych uzkych ulickach). Musela se tudiz nejdriv vystat kratka fronta, abychom mohli bezet dal. Nejdriv me to trochu stvalo, protoze jsem ztracela cim dal vic drahocennych vterin, pak jsem ale nad tim mavla rukou a beh si mozna o to vic uzila. A behem techhle cekacich pauz jsem se aspon stihla pekne vydychat a snizit tepovou frekvenci.

Nektera mista byla pekelne narocna (jako treba vybehnout z Grundu na Kirchberg), nektera byla naprosto pohodova a bylo porad na co koukat. Trasa vedla po silnicich, dlazdenych chodnicich, schodech, lesnich pesinkach a nakonec i asi kilometrovym tunelem v katakombach.

Narozdil od Diekirchu me tenhle beh motivuje do budoucna. Vidim na sobe, jak dulezite je trenovat pravidelne. Od navratu z New Yorku beham vicemene skoro obden, cca 3x tydne, a pokroky se dostavily. Potiz je v tom, ze nektere tydny jsou z pracovniho (nebo spolecenskeho) hlediska narocnejsi, a v tom pripade se vecer k behani nedostanu. A rano to pro me opravdu neprichazi v uvahu. Jenze jak uz jsem mela prilezitost poznat, jakmile si clovek da vic nez tydenni pauzu, muze zacit znova pekne od zacatku.

Pred par lety by me urcite nenapadlo, ze se ze mne stane tak nadseny bezec. Nechapala jsem lidi, kteri rikaji, ze behani je zivotni filozofii. Ale neco na tom bude. A cim vic beham, tim vic behani potrebuju k zivotu a tesim se na nej. A bajecne je behani s iPodem. Udrzuju se ve forme, psychicky si u toho odpocinu a odreaguju se.

Zanechat Odpověď

