Made in USA

… vlastne ne tak docela. Vetsina veci, ktere jsem si v NYC koupila, byla vyrobena v Cine, Bangladesi, Indii apod. A to i presto, ze maji na sobe znacky Calvin Klein, Banana Republic nebo Apple 🙂

Na zacatek bych rada uvedla, ze nakupovani v New Yorku je opravdu neobycejne prijemne, a to predevsim diky neobycejne prijemnym prodavacum a prodavackam. Samozrejme uz jsem tolikrat slysela o jejich „Hi! My name is John / Amanda! Can I help you?“ A samozrejme s povinnym usmevem. Ale vzdycky jsem si myslela, ze je to vyumelkovane, falesne a neprirozene. Ono to asi trochu falesne je – proste to patri k jejich praci. Ale musim uznat, ze jako zakaznici mi to dost zprijemnilo den. Ceske, ale i francouzske a lucemburske prodavacky se jeste maji co ucit!

A neni to jenom o prodavackach, ale i o lidech na ulicich, o Americanech jako takovych. „Keep smiling“ je proste jejich zivotni filozofii. A maji pravdu! Co na tom sejde, ze mi neni zrovna do skoku? Proc bych to mela prenaset na ostatni? Usmev nic nestoji, a i kdyz se k nemu clovek musi trochu prinutit, nakonec mu to mozna pomuze ke zlepseni nalady! Takovy zacarovany kruh 🙂

O tom, jak nam lidi nabizeli pomoc, jakmile jsme vytahli mapu, uz jsem psala. Ale potesi i to, kdyz vas nekdo na ulici zastavi jenom proto, ze vam chce rict, ze vase sala ma krasnou barvu, nebo se zeptat, kde jste koupili ten bajecny kufrik na notebook. Myslim, ze kdybych neco takoveho udelala v prazskem metru nebo na lucemburkse ulici, dotycna osoba by na me zustala koukat jako puk.

Obchody v New Yorku se trochu lisi od tech evropskych. Poprve jsme zavitali do Century 21 naproti byvalemu World Trade Center. Zustala jsem cela paf z te zmeti barev, lidi a z toho, jakym zpusobem ty lidi nakupovali (opravdu ve velkem!). A hlavne z toho, kolik ruzneho obleceni tam bylo. Jak uz jsem psala, americke obchody jsou obrovske. V podstate jsem rozlisila dva typy obchodu: levnejsi, kde se ale presto daji sehnat velke znacky s az 50% slevami, ovsem za cenu, ze se budete dlouhe hodiny prehrabovat zmeti vseho mozneho (Century 21); a pak ty luxusnejsi, kde je vsechno pekne srovnane podle znacek, velikosti a barev, jenze tak trochu mimo muj rozpocet (Saks, Macy’s, Bloomingdales).

Co ze jsem si to tedy z New Yorku privezla? Nutno rici, ze Motyl je daleko zdatnejsi nakupci nez ja (taky ma ale na bankovnim ucty vic uspor). A taky ze jsme z hlediska nakupovani jeli do USA v te nejnevhodnejsi dobe (nevyhodny smenny kurz). Nejsnadnejsi nakonec bylo sehnat levne sportovni obleceni, i kdyz to puvodne nebyl muj zamer. Poridila jsem si par peknych kousku na behani:

sportovni set
trictvrtecni kalhoty Calvin Klein, tricko stejne znacky, sportovni podprsenka 😉 a sortky Reebock

K tomu patri jeste mikina Calvin Klein, s moc krasnym vysitym motivem na zadech…

mikina Calvin Klein

mikina Calvin Klein

… a nove, krasne mekkoucke bezecke boty.

bezecke boty

V obchodu Banana Republic jsem nasla:

tricko se zipem
tricko se zipem
bile kalhoty
bile kalhoty
svetrik
svetrik

V Original Levi’s Store:

originalni Levisky
originalni Levisky 🙂

Ale nejvetsi radost mi nakonec udelalo neco, co nema s oblecenim nic spolecneho: muj prvni mp3 prehravac – muj krasny cerveny iPod. S touhle malou lehkou vecickou se naprosto krasne beha (taky proto, ze jsem si k nemu poridila pasek na pazi, takze muzu behat v rytmu hudby, i kdyz zrovna nemam zadnou kapsu). Kdyz jsem driv potkavala bezce se sluchatkama na usich, rikala jsem si, ze jsou ochuzeni o ticho v lese a zpev ptaku, ale zmenila jsem nazor. S oblibenymi pisnickami se beha lip – cesta rychleji ubiha, a vzhledem k tomu, ze si to nepoustim „na plny koule“, i ty ptaky slysim. A nakonec se diky tomu i lip odreaguju: nemyslim na praci, ale na hudbu, kterou posloucham, a hned mam lepsi naladu. Je to proste uzasna (a navic pekna) vec!

iPod
iPod nano

Tak to je asi vsechno. Vlastne ne: jeste 3 knizky v anglictine a bonbony M&M’s.

Slibuju, ze tohle je posledni prispevek o New Yorku. Myslim, ze uz jsem o nem psala dost – pred odjezdem, po prijezdu i behem pobytu. Je cas prejit k jinym tematum 🙂

One thought on “Made in USA

  1. ladyesik 2.7.2012 / 01:20

    Já bych měla strach, nebo spíš vztek, že by mi sluchátka při běhu padala z uší. Což se stává, i když strnule sedím a nehýbu se!

Zanechat Odpověď

