Brusel

Vcera a dnes jsem pracovne v Bruselu. Cesta to byla dlouho planovana, v ramci prohloubeni zahranicni spoluprace. Ani jsme necekala, ze muj pobyt tady bude tak vzrusujici!

V Bruselu uz jsem byla dvakrat. Jednou jako turistka s mamkou, nez jsme se presunuly na sever k mori. A podruhe pracovne, kdyz jsem byla zemestnana u EU. V obou pripadech jsem mela pocit, ze me tohle mesto neprijalo, ze tu vsichni hrozne pospichaji a ja se nestiham orientovat. Tentokrat je muj dojem uplne jiny a vsechen ten ruch a spech se mi libi. Urcite to bude castecne mym dlouhodobym steskem po mestskem zpusobu zivota, a taky pocasim. Vcera bylo nadherne – vymetena obloha, teplo, slunicko.

Moje prvni schuzka se konala v 17. patre tehle budovy:

Air France
Air France

A troufam si rict, ze jsem byla v jednani uspesna.

Potom jsem se presunula do casti Bruselu, ktera se jmenuje Evere a kde se nachazi sidlo Sony Pictures. Tam jsem byla uspesna mene. Nicmene jsem neklesala na mysli, jelikoz muj pracovni den touhle schuzkou koncil (ve 3 hodiny odpoledne!). Prejela jsem pred dum, kde bydli moje belgicka kamaradka, ktera mi nabidla ubytovani, zaparkovala jsem a vydala se mestem do centra. Kamaradka mi poradila vystoupit na stanici “De Brouckere” a vrhnout se do viru obchodni ulice Rue Neuve. Nastesti jsem v pokuseni utracet nezustala dlouho. Kamaradka skoncila v praci driv nez cekala, a mohla se ke mne tudiz pridat uz asi kolem pul pate. Provedla me centrem, dovedla me na krasne Velke namesti, k curajicimu panackovi a ukazala mi spoustu mist, ktere bych asi v turistickem pruvodci nenasla. Daly jsme si “apéro” na terese jedne kavarny a potom jsem ji pozvala na veceri.

Curajici panacek
Curajici panacek

Nejvic uchvacena jsem ale ze sve dnesni schuzky u Walta Disneyho. Pripadala jsem si jako Alenka v risi divu (coz je asi spravne, jelikoz je to ted Disneyho nejnovejsi film). Cela budova je zvlastni. Nevim, jestli je to galerie nebo nakupni centrum, kazdopadne v 10 rano nikde ani noha, vsechny obchody velmi “design” (pokud to jsou obchody), zasazene do architektury z cervenych cihel. Kancelare Disney se nachazeji ve druhem patre. Od vytahu se k nim jde po takovem ochoze, ze ktereho se da okny nahlednout do jednotlivych kancelari. V kazde jsem videla spoustu plysovych hracek, darkovych predmetu, plakatu. Vsude samy Mickey Mouse, Medvidek Pú, Kacer Donald – zkratka neco pro me! I slecna na recepci vypadala, ze si hraje. Nechala me cekat v jednom z barevnych kresilek naproti velke obrazovce, na ktere bezi upoutavky na nejnovejsi filmy. Zasedaci mistnost je taky plna hracek. Myslim, ze muj novy sen je pracovat pro Walta Disneyho. I kdyz ten pan, se kterym jsem mela schuzku, uz tam pracuje 14 let a pry uz to kouzlo nevnima.

Ctvrta – a posledni – schuzka me ceka ve 14 hodin v Zaventemu. V ramci sve ridicske strategie jsem nejdriv dojela na adresu, kde se schuzka kona. Je to ale industrialni zona, vsude same kancelarske budovy a zadna restaurace, obchod nebo kavarna. Tudiz jsem se odvazila odjet do centra Zaventemu a po chvili bezcilneho krouzeni jsem nasla aspon Quick. Snedla jsem velmi nezdravy obed a ted sepisuju dojmy.

Malem bych ale zapomnela zminit, jak jsem na sebe pysna: rizeni v centru Bruselu je i s GPSkou docela namahave. Ona teda uz dlouho nebyla aktualizovana, a asi proto me obcas posila do jednosmerek v prostimeru apod. V hustem provozu neni jednoduche pokazde odbocit, kdyz si GPSka zrovna vzpomene, tudiz uz jsem se ocitla v ruznych miniaturnich ulickach v centru mesta, ale vzdycky jsem se potom zase vymotala a vsechna mista nasla vcas. A aniz bych panikarala a hystercila!

Zanechat Odpověď

