Jak jsem bezela

Vikend se kvapem blizi a ja jeste nenapsala o tom, jak jsem minulou nedeli bezela.

Jak jsem bezela? Mizerne!

Byl to muj prvni organizovany beh.

Vzpominam si, jak jsme na gymplu museli behat povinne a jak jsem to nesnasela. A jak me pak vysvobodila alergolozka, ktera mi behani zakazala.

Od te doby, co znam Motyla, ale beham dobrovolne a rada. Ze zacatku to bylo tezky. Vydrzela jsem bezet 20 minut a byla vycerpana. Motyl me ale naucil behat pomalu, avsak vetsi vzdalenost. Bezne ted spolu delame okruhy kolem 10 km. To byla taky vzdalenost, kterou jsme meli ubehnout v nedeli v Diekirchu, kde se konal „FoyerNordstadsemi“. Nekteri odvazlivci bezeli pulmaraton, my jsme se zapsali na 10 km. Muj cil byl ubehnout je za min nez hodinu. Jenze jak to byl muj prvni organizovany beh, na spoustu okolnich jevu jsem proste nebyla zvykla. Nejvetsi chyby jsem se dopustila na startu: vsichni nasadili vysoke tempo a ja se nechala strhnout davem a chtela bezet stejne rychle jako oni. Ze zacatku jsem si ani neuvedomila, ze je to na me moc rychle. Ale zadychala jsem se, zacalo me pichat v boku, pak ve druhym a pak mi bricho ztuhlo uplne, jako kdybych mela misto svalu dva obrovsky sutry. Nicmene jsem s nimi ubehla celych tech 10 km bez zastaveni. Ale trpela jsem u toho – zadna radost z pohybu. Cilovy cas: 01:04:35. Jsem na 131. miste ze 138. Ostuda. Zklamani.

Ale Motyl mi to vysvetlil – jako vzdycky vsechno. Ze pry netrenuju dostatecne casto a pravidelne na to, aby se to dalo povazovat za skutecny trenink. A ze pry by to bylo nefer vuci ostatnim bezcum, kteri poctive trenovali, kdybych je vsechny jen tak predbehla. Ma pravdu. A tak jsem se rozhodla, ze zacnu doopravdy trenovat. Budu behat 2x az 3x tydne a taky zacnu posilovat. A muj pristi beh na 10 km – v zari – uz ubehnu za min nez hodinu. A pristi rok to stahnu na 55 minut. A az se dostanu na 50 minut, zacnu behat delsi vzdalenosti.

Tak.

Zanechat Odpověď

