Kvalita versus kvantita

Dneska jsem se setkala s produkcni spolecnosti lucemburskych filmu. Ano, lucemburska filmova tvorba existuje! Bohuzel o tom nikdo nevi a nikdo na jejich filmy nechodi. Proto oni prisli za nami.
Vetsina filmu je tocena v koprodukci – s Kanadou, Francii, Svycarskem, Belgii. Aby dostali od statu dotace, musi se aspon 50% deje odehravat v Lucembursku. Posledni film byl o setkani vedeckych pracovniku s neandrtalci. Nevim, ktera cast byla tocena v Luxu, ale moc lichotive to neni 🙂
Ne, vazne: namety filmu, ktere maji vyjit v roce 2010 jsou ohromne zajimave. Bohuzel uz ale z minulych dvou let mame zkusenost, ze u nasich ctenaru nemaji uspech. Oni radsi budou chodit na vsemozny ptakoviny jenom proto, ze na ne chodi taky vsichni jejich kamaradi. Tomu se rika davove silenstvi.
A ja na ty ptakoviny chodim taky. Naposled jsem byla na „Up in the air“. Sla jsem na to kvuli George Cloonymu 🙂 A vlastne mi to ani moc jako ptakovina nepripadalo. Naopak: libilo se mi, ze dali sanci lidem, kteri ztratili praci, a nabidli jim aspon male role. Myslenka spolecnosti, ktere si najimaji jinou spolecnost, aby za ne udelala spinavou praci a vyrazila za ne par zamestnancu, je naprosto absurdni, ale v USA je mozny vsechno.
Predtim jsem byla na filmu „Invictus“ o Nelson Mandelovi. A to se mi taky libilo.
Takze abych to shrnula: daji se tocit i filmy, ktery nejsou ptakoviny, a presto na ne divaci chodi.
Ufff, potrebovala jsem si utridit myslenky. Pomuze mi to v rozhodovani.

Zanechat Odpověď

