Cim zacit?

Kdyz jsem byla mala, psala jsem si denicky. Cas od casu jsem se vydala do papirnictvi a koupila si krasny novy sesit s pevnymi deskami. Prvni stranku jsem vzdycky zacala krasopisne. Zpocatku se nove zapisky objevovaly kazdy den, pozdeji jednou za par dni, potom jednou za tyden, jednou za mesic… A po delsi odmlce jsem si pokazde procetla svuj denicek pekne od zacatku a zjistila, ze to uz prece davno nejsem ja! Tudiz bylo nezbytne opet se vypravit do papirnictvi a zacit znova. Lepe.

Postupem casu jsem denicky psat prestala. Jsem uz prece velka holka. Moje literarni ambice jsem ztvarnovala do povidek a basnicek. Kdo vi kde je jim dneska konec. Po maturite jsem nadsene nastoupila na prazskou Zurnalistiku a doufala, ze se moje tvurci psani samo rozvine. Bohuzel se naopak spis zablokovalo.

Do ciziny jsem odjizdela s myslenkou, ze budu cerpat inspiraci a pak konecne napisu svuj prvni bestseller. Dneska pisu e-maily, SMSky, kratke zpravy na Facebook, ale roman nikde. Nemam cas. Nemam napad, tema. A kdysi obstojna uroven moji materstiny postupem casu upada. Presto me ale prsty nekdy svrbi a citim potrebu se vyjadrit. A v psane forme jsem se vzdycky vyjadrovala nejsnadneji.

Nevim, jestli tohle nekdy nekdo bude cist. Ale doufam, ze ano. Tesim se na vase reakce, otazky a napady. Mam chut sdilet cast sveho zivota s jinymi lidmi, i s temi, ktere mozna jeste neznam. Mam chut vas poznat.

Doufam, ze tenhle blog neskonci jako jeden z mych mnoha nedokoncenych denicku.

7 thoughts on “Cim zacit?

  1. Pavlusatko 1.3.2010 / 20:47

    Mila Vanilko, pokud budes mit vzdycky aspon jednoho ctenare (ja se hlasim hrde a dobrovolne! 🙂 ), tak urcite bude mit Tvuj blog smysl, ikdyz nebudes psat kazdy den nebo tyden.
    Jsem moc rada, ze vim jak se mas a je mi mnohem sympatictejsi tahle forma nez Facebook 🙂
    Sice jsem zacala cist od nejnovejsiho blogu, ale budu delat, jakoze tenhle jsem cetla prvni … Mas moji plnou podporu a jen do toho! 🙂 moc se tesim na pokracovani 🙂
    pa pa P

  2. Vanilka 1.3.2010 / 20:58

    Diky za podporu, Pavlusatko. Doufam, ze mi taky napises, jak se mas ty!

  3. Pavlusatko 1.3.2010 / 21:18

    Urcite napisu 🙂 cekej mailik Vanilko 🙂 P

  4. KataR 4.3.2010 / 16:30

    Neboj se nic, myslim, ze ctenari se vzdycky najdou, me opravdu potesilo, ze sis nasla cas a neco takoveho vytvorila, jsem rada, ze vim alespon virtualne, jak se mas… keep on!!

  5. ladyesik 6.7.2012 / 16:31

    Tak jsem se dostala na začátek tvého blogu. Zklamalo mě, že jsem se nedočetla větší story o Motýlovi – a také bych byla zvědavá na jeho fotku :). Myslím, že pokud máš sen napsat knížku, měla bys ji napsat. A neměla bys být tolik ve stresu, nepsat si ty seznamy, když tě nervují. Přijde mi, že budeš míz brzo vředy, tolik stresu, nervů, nedostatku času…

    • Vanilka 7.7.2012 / 17:32

      Gratuluju! Zasloužila bys metál, žes to všechno dokázala přečíst!
      Některé věci jsou přece jenom příliš osobní a chci si je nechat pro sebe. Patří k nim moje seznámení s Motýlem (i když asi tušíš, že se známe z práce) a kdysi jsem si slíbila, že tady nikdy nezveřejním fotku svou, Motýlovu ani jeho dětí. Může se to zdát směšné, když tady na druhou stranu rozebírám tolik velmi osobních témat. Jenže za jednu z největších předností psaní blogu jsem vždycky považovala anonymitu. Kdybych tady odhalila všechno, tu anonymitu bych ztratila docela.
      A co se týče stresu: vynervovaná jsem od přírody, byla jsem taková už jako dítě, a psaní blogu je jedním ze způsobů, jak se s tím snažím bojovat (společně třeba s těmi seznamy). Spoustu svých starostí tady ventiluju, možná se tu tudíž ten můj stres poněkud hromadí a působí hůř než ve skutečnosti. Ale díky za poznámku – je zajímavé zjistit, že celkový dojem z mého blogu je možná jiný, než jaký mám já sama.

      • ladyesik 7.7.2012 / 21:19

        Ale tvoji fotku jsem viděla 🙂 Mohla bys ho ukázat jen některým vyvoleným 😀

Zanechat Odpověď

